Delat ett dussin sten inför kommande plattsättning.
Stenar ordnade i högar vid plattsättningsarbete med gummihammare och sliprondell i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 5 till
  • Laddar…
Byggt färdigt o frontoljat lådbilarna som ska stå under sängen. Ibland e det trevligt att bara fulsnickra nåt snabbt utan jättehöga krav på finish.

Två hemmagjorda träförvaringslådor med hjul i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemsnickrade trä lådbilar med oljefinish på ett arbetsbord i snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Lintto1 och 13 till
  • Laddar…
Vi får nog ha en separat tråd där vi definierar fulsnickeri...
Vad är nivån under; snusksnickeri?

//Ronnie
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 7 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Vi får nog ha en separat tråd där vi definierar fulsnickeri...
Vad är nivån under; snusksnickeri?

//Ronnie
Dominoade plywoodlådor som inte tål att synas på närmre håll kvalar väl in som fulsnickeri,... tror fronterna lurar dig;).
 
Hittade den här styggelsen hemma idag. SKX 2x0,75 och alltså inte heller någon jord, antagligen en 25 år gammal synd från en tonårig person som tog sina första stapplande steg som hemmapulare. Kan ha varit jag.

Öppet eluttag utan jord och gammal sladd kopplad till ett stickpropp, skruvmejsel och verktygslåda i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som tur var hade jag en stump H05VV 3G1, så jag kunde ställa saker till rätta. Att ha skruvmejslar och tänger ständigt tillgängliga bredvid skrivbordet är nog bland det bästa jag fixat. Tröskeln för att ta tag i saker likt denna är så mycket lägre! Rekommenderas varmt!
 
  • Gilla
BengtH och 5 till
  • Laddar…
Tror att jag har kvar en liknande liggande i en källarlåda. Men med jordad stickpropp och ojordat uttag, dvs en "översättare" för att kunna använda ojordade produkter där det är jordat. En fuling som egentligen inte skall finnas....
 
R roli skrev:
dvs en "översättare" för att kunna använda ojordade produkter där det är jordat. En fuling som egentligen inte skall finnas....
Såna bastarder finns väl i alla gamla hem? Jag har minst en egentillverkad och minst en som följde med senaste husköpet.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
LoweW
Ola C Ola C skrev:
Byggt färdigt o frontoljat lådbilarna som ska stå under sängen. Ibland e det trevligt att bara fulsnickra nåt snabbt utan jättehöga krav på finish.

[bild]
[bild]
Var köpte du plywooden?

Ser fint ut!
 
LoweW LoweW skrev:
Var köpte du plywooden?

Ser fint ut!
Fredricsons trä. Vet dock inte hur det är med skivmaterial o privatpersonköp där nuförtiden, jag har företagskonto.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
S
mowatom skrev:
Har de nga rekommendationer beträffande ytbehandlingen på accyoa? På tricoyan avråder de bestämt tex att använda ngt annat än vattenbaserad färg. Jag har dock lagt syrahärdande färg på massor av tricoya, hittills har jag inte märkt ngt konstigt. Men visst, pratar man i deras termer om 50 år etc, är det ju alldeles för tidigt att ge ngt utlåtande. Nga svenska snickerier har nu börjat erbjuda fönster och dörrar i accyoa såg jag, skulle vara intressant att testa materialet.
Fräs alla kanter eller bryt dem kraftigt för Accoya är sprött så ett vasst hörn kantstöter man lätt.

Jag har en en kommod hemma i Tricoya som är målad med syrahärdande färg. Ser bra ut också för mig.
 
Förbereder mig för att göra några borr och sågklingor slöa. Tror jag har så det räcker för minst en klinga men vi får se:thinking: Staplad trävirke i olika storlekar ligger på en pall, redo för ett kommande byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jonmo och 4 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Förbereder mig för att göra några borr och sågklingor slöa. Tror jag har så det räcker för minst en klinga men vi får se:thinking:[bild]
Vad ska det bli? Trall? Och vad är det för träslag?
 
V vectrex skrev:
Vad ska det bli? Trall? Och vad är det för träslag?
Humidor :ok::cool:
 
nanowire nanowire skrev:
Humidor :ok::cool:
:surprised: Det måste vara en stor cigarr?! :D
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
:surprised: Det måste vara en stor cigarr?! :D
Ibland är en cigarr bara en cigarr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.