3 410 412 läst · 18 309 svar
3410k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 365 inlägg
Jag får tyvärr öppna ärendet tillfälligtvis...Appendix skrev:
Verkar vara en ny affärsidé vi är på spåret här, vill mest varna mina forumkompisar. @Needas fick säkerligen ett pris på 5000 för ett tvättställ med perfekt passform. Tror han blivit förblindad av verktygseufori för att varna oss andra.
Men säljaren måste sett på honom att det gick att göra en merförsäljning av ett tvättställ som behövde "finjusteras". Vi har sett det med halvfärdigt julpyssel, där man enbart behöver slänga på lite lim för att det skall se sådär lagom "hemma fixat" ut. Nu är det oss alla verktygsknarkare de vill åt!
Kampen mot dammet är påbörjad! Tyvärr verkar övriga familjen inte förstå rimligheten i att använda hela garaget som verkstad, utan på samma yta ska det trängas in cyklar, gym, förråd och you name it. Inte heller verkar man ha hög toleransnivå för att nämnda prylar täcks av ett fint lager damm varje gång jag varit i verkstan.
Idag monterades denna i taket, och på sikt ska jag nog flytta ut spånsugen och uppgradera grovdammsugaren, så kanske garagefriden till slut infinner sig.
(Imorrn ska gängstängerna kapas till lite mindre livsfarlig längd).
Idag monterades denna i taket, och på sikt ska jag nog flytta ut spånsugen och uppgradera grovdammsugaren, så kanske garagefriden till slut infinner sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var fint.... Men hur ska du öppna skåpluckorna?JohnnyKeba skrev:Kampen mot dammet är påbörjad! Tyvärr verkar övriga familjen inte förstå rimligheten i att använda hela garaget som verkstad, utan på samma yta ska det trängas in cyklar, gym, förråd och you name it. Inte heller verkar man ha hög toleransnivå för att nämnda prylar täcks av ett fint lager damm varje gång jag varit i verkstan.
[bild] [bild]
Finns lite utrymme/frigång att tjäna på den konstruktionen. Om du sätter en "balk" mellan takstolarna uppe vid taket så kan du flytta ut de gängstänger som är framför skåpet. Byter du plats på längsgående reglar och tvärgående stålprofil så kan du höja frigången mellan golv och infästning.
Tack för bra tips Mer frigång mellan golv och infästning behövs inte men idén med balk mot taket ska jag nog fixa.R roli skrev: