3 395 429 läst · 18 265 svar
3395k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Vet med mig att jag läst i nån tråd om nån som undrade om bandslip.... hittar inte den tråden nu men jag tänkte tipsa lite här i alla fall..
Köpte min Meec för några år sedan.... valet av bandslip blev superlätt när jag noterade vilken utmärkt design maskinen har... den går att spänna fast med en tving mot en arbetsbänk men jag använder den mest såhär...
Att priset var fördelaktiga 299:- på kampanj går som inte att förneka att det är kanske det bästa billigverktyget jag någonsin köpt.
Dagens projekt.. har länge noterat att våra smörknivar som vi fått av svärfar håller på att vara utslitna.. nu är det tillverkning av några nya lagom till jul som behövs.
Bandslipen är ett utmärkt verktyg att forma till dylika projekt.
Köpte min Meec för några år sedan.... valet av bandslip blev superlätt när jag noterade vilken utmärkt design maskinen har... den går att spänna fast med en tving mot en arbetsbänk men jag använder den mest såhär...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att priset var fördelaktiga 299:- på kampanj går som inte att förneka att det är kanske det bästa billigverktyget jag någonsin köpt.
Dagens projekt.. har länge noterat att våra smörknivar som vi fått av svärfar håller på att vara utslitna.. nu är det tillverkning av några nya lagom till jul som behövs.
Logga in
Skapa konto
Bandslipen är ett utmärkt verktyg att forma till dylika projekt.
Julklappar åt barnen. Jag gör varsin katapult åt dom, en kopia av Leonardo Davincis design, inte färdig ännu.
Jag har ingen träsvarv längre (sålde den förra sommaren, tog för mycket rum) så jag fick svarva på metallsvarven, måste säga det gick väldigt bra, det är ju dock detta med spånen som inte är ås bra för metallverktyg så jag hade dammsugarslangen kopplad under verktyget och en bit läder också för att skydda underlaget och det funkade över förväntan. Kunde förbättras ännu dock.
P.S. bild på vad jag går efter, några förändringar gör jag dock i designen
Jag har ingen träsvarv längre (sålde den förra sommaren, tog för mycket rum) så jag fick svarva på metallsvarven, måste säga det gick väldigt bra, det är ju dock detta med spånen som inte är ås bra för metallverktyg så jag hade dammsugarslangen kopplad under verktyget och en bit läder också för att skydda underlaget och det funkade över förväntan. Kunde förbättras ännu dock.
P.S. bild på vad jag går efter, några förändringar gör jag dock i designen
Redigerat:
Shit vad fina allas grejor är!!!
Jag påbörjade ett bygge att sätta ihop två barnsängar på höjden och behövde virke i rätt dimensioner. Min Ryobi-såg klarar rätt ok toleranser i mina mått sett.
Vänstra måtten en tunn mittdel. Högra måtten nästan färdig bit, några tag med hyveln bara.
Jag påbörjade ett bygge att sätta ihop två barnsängar på höjden och behövde virke i rätt dimensioner. Min Ryobi-såg klarar rätt ok toleranser i mina mått sett.
Vänstra måtten en tunn mittdel. Högra måtten nästan färdig bit, några tag med hyveln bara.
Logga in
Skapa konto
Måste vara en bra såg... Och en duktig mätare som klarar av hundradels mm.FreQa skrev:
Verktygstokig
· Blekinge
· 39 inlägg
Inbillar mig att det är en god ide att lägga allt för mycket tid på att tillverka ringar av segment istället för att slakta en skiva finplywood när sanningen är att jag tydligen missat att plywooden är slut...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto