3 408 132 läst · 18 299 svar
3408k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Dedär har jag med provat,, tänkte bygga likadan förvarings hurts som han byggde.. men de tar emot att printa 450 sånna olika lådor, sen får jag inte till 3dskrivaren så de blir bra så jag har mer eller mindre gett uppL lassebrun skrev:
Ja, det där är trevligt men dels har jag ingen 3D skrivare och dels avskräcker tidsåtgången för att printa 100-tals sådana lådor. Det måste handla om veckor i aktiv printtid? Plywoodlådorna känns lite bättre ocksåL lassebrun skrev:
Jag har ju glömt att lägga upp bild på resultatet av anledningen till att jag skyndade mig att köpa bandsåg.... Svågern fyller jämt under december...
Bladet och masurbjörken har jag haft liggandes i en låda sedan året jag träffade min fru... Av någon anledning så har knivtillverkningen inte haft någon prioritet sedan dess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bladet och masurbjörken har jag haft liggandes i en låda sedan året jag träffade min fru... Av någon anledning så har knivtillverkningen inte haft någon prioritet sedan dess.
Vilken läcker kniv Masur ÄR vackert!!!Cheesen skrev:Jag har ju glömt att lägga upp bild på resultatet av anledningen till att jag skyndade mig att köpa bandsåg.... Svågern fyller jämt under december...
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Om du hade hoppats att det skulle fylla sig själv och fixa en ev. oordning. Så måste jag göra dig besviken, det fungerar inte. Har själv försökt nu i över tjugo år och den lösningen är inte "självfyllande".......Frustrator skrev:
Medlem
· stockholms län
· 263 inlägg
Å andra sidan är det mkt lugnande för själen att stå och sortera skruv nån timme.R roli skrev:
En sådan där lättviktare ger marginell effekt. Du behöver gå på tyngre grejor.Frustrator skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
@Frustrator
Ett skåp räcker ingenstans. Oavsett vad som sorteras upp i det så kommer en dag när du står med ett antal obskyra fästelement i handen. I brist på annan plats så kommer det verka vara en god idé att lägga ner grejerna i en låda där det redan ligger något annat. Därifrån är det nedförsbacke tills alla lådor är fulla med blandat jox.
Trodde att det skulle fungera för mig om det ända från början fanns fyra gånger så många lådor som jag trodde mig behöva. Har visat sig att det inte räcker. Förfallet smyger sig på ändå.
Så nu undrar jag hur många som behövs för att ordning skall vara självupphållande? Bara för at det inte gått hittills så behöver det inte vara fel på den grundläggande tanken.
5,7,11,17 gånger så många kanske når upp till en tipingpoint där organisationsgraden ökar varje gång jag går in i snickeriet.
Vad tror ni?
Mvh Findus
Ett skåp räcker ingenstans. Oavsett vad som sorteras upp i det så kommer en dag när du står med ett antal obskyra fästelement i handen. I brist på annan plats så kommer det verka vara en god idé att lägga ner grejerna i en låda där det redan ligger något annat. Därifrån är det nedförsbacke tills alla lådor är fulla med blandat jox.
Trodde att det skulle fungera för mig om det ända från början fanns fyra gånger så många lådor som jag trodde mig behöva. Har visat sig att det inte räcker. Förfallet smyger sig på ändå.
Så nu undrar jag hur många som behövs för att ordning skall vara självupphållande? Bara för at det inte gått hittills så behöver det inte vara fel på den grundläggande tanken.
5,7,11,17 gånger så många kanske når upp till en tipingpoint där organisationsgraden ökar varje gång jag går in i snickeriet.
Vad tror ni?
Mvh Findus
Medlem
· Stockholm
· 4 017 inlägg
Fick grannens snickeri när han flyttade, massa braåhajox, överhandsfräs med bordstillsats jag byggde åt honom en gång, pelarborr, ja allt som nu kan rymmas på 6kvm. Då det var stökigt i mitt snickrei innan så tror jag mer på att man väljer rätt arbetskläder, klättringsskor och lina typ..........findus42 skrev:@Frustrator
Vad tror ni?
Mvh Findus
Idag har jag gjort klart julklappen till frugan, fixat två våningar med avdelare ifrån samma bit al som sitter i locket. Nu ska det hela bara fyllas med något lämpligt glitter så är man i hamn.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto