3 396 986 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tapetserat och lagt golv i svärmors nya lägenhet, borde kollat hur sista raden faller ut, det blev en remsa som gick från 15 till 10 mm över 5m jag trodde aldrig att jag skulle få nytta av skentillsatsen för sticksågen....sen är det sådär med betongväggar, på övriga väggar så åkte socklarna på smidigt med 18ga dyckert men nu åker Hiltin fram då socklarna var bananformade så limning var uteslutet.
Nu är knäna ömma
Nu är knäna ömma
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nyärvda skenan fick ny gummiläpp.
Har läst om att det skulle vara pyssligt att trä i nya...
Kom närmare halva utan bekymmer, men sen började det gå trögt. Lite hjälp av junioren underlättade och nu är det klart.
Har läst om att det skulle vara pyssligt att trä i nya...
Kom närmare halva utan bekymmer, men sen började det gå trögt. Lite hjälp av junioren underlättade och nu är det klart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Lånad brorsans Fein och lyckades göra den glapp igår, ca 1dm ut på kabeln verkadet vara av. Gick att köra om man böjde kabeln i en riktning.
Skruva upp, klippa bort och skala fram ny kabel. Lite tenn på kabeln för att få ner den, har inga hylsor att klämma dit som det satt på biten jag klippte bort.
Fungerar igen och dags att lämna tillbaka.
Skruva upp, klippa bort och skala fram ny kabel. Lite tenn på kabeln för att få ner den, har inga hylsor att klämma dit som det satt på biten jag klippte bort.
Logga in
Skapa konto
Gut gemacht! Also Fein!B breakman skrev:Lånad brorsans Fein och lyckades göra den glapp igår, ca 1dm ut på kabeln verkadet vara av. Gick att köra om man böjde kabeln i en riktning.
[bild]
Svetsat lite. Tydligen är 400 kr tillräckligt för att man ska få en fullt funktionell svets. Jag ser en framtid med väldigt mycket svetsande framför mig.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En liten bit 40x80 alu-profil från @Lime113 och några borrade hål i befintligt anhåll och jag har uppgraderat bandsågens anhåll rätt ordentligt. Ska fixa dit en bit laminerad plywood som ett L så jag kan få både lågt och högt anhåll också!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Påbörjat massproduktionen av bänkben, ämnena är uppsågade och grovsvarvningen påbörjad. Försöker få så lite verktygsbyten som möjligt så nu blir det ett moment i taget.
Mycket spån blir det också, någon som har tips på vad man kan hitta på med spånet? Röra ihop med trälim och börja med möbelsnickeri modell Älmhult.
Mycket spån blir det också, någon som har tips på vad man kan hitta på med spånet? Röra ihop med trälim och börja med möbelsnickeri modell Älmhult.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tips! Skaffa lite husdjur som tycker om spån!Hennke85 skrev:Påbörjat massproduktionen av bänkben, ämnena är uppsågade och grovsvarvningen påbörjad. Försöker få så lite verktygsbyten som möjligt så nu blir det ett moment i taget.
Mycket spån blir det också, någon som har tips på vad man kan hitta på med spånet? Röra ihop med trälim och börja med möbelsnickeri modell Älmhult.[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]