B breakman skrev:
Vad är det där för litet fiffigt verktyg?
Mitt bästa köp på Tradera. En endoskopi-tång. :)(Tänk titthålskirurgi)
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
tommib
Undrar om det inte till och med är en biopsitång då den verkar ha en arbetskanal (för lång nål då). Fick du med en lång nål som passar i hålet där bak ovanför handgreppet?
 
tommib tommib skrev:
Undrar om det inte till och med är en biopsitång då den verkar ha en arbetskanal (för lång nål då). Fick du med en lång nål som passar i hålet där bak ovanför handgreppet?
'Arbetskanalen' är hålet för optiken (som jag tyvärr inte har). Käftarna kan ha varit lämpliga för biopsi en gång i tiden, när jag väl fick den så var de lite slitna.
Så troligen en biopsitång där man bakade bak hela instrumentet med biten kvar i käftarna.
(Tror jag, håller mig till katetrar så lite på hal is här, skulle kunna vara en tång för kolangiografi peroperativt med)
 
tommib
Åhå... Tyckte det såg lite litet ut för en optik men skenet kan ju bedra.

Fiffig grej att ha hemma ändå, även om jag vanligen rensar mina avlopp med en tandborste :)
 
V vectrex skrev:
sandning
Konsumerat mycket engelskspråkig snickerilitteratur ja?:cool:

Bordsarmén ser jättefin ut(y)
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
Ola C Ola C skrev:
Konsumerat mycket engelskspråkig snickerilitteratur ja?:cool:

Bordsarmén ser jättefin ut(y)
Ja för på svenska säger man sandpapprering. ;)
 
Redigerat:
Ola C Ola C skrev:
Konsumerat mycket engelskspråkig snickerilitteratur ja?:cool:

Bordsarmén ser jättefin ut(y)
Ibland finns det bara dåliga ord på svenska. Slipa? Låter för grovt. Sandpappra? Världens sämsta ord. :rofl:
 
S
Putsa.
 
  • Gilla
RompisKompis och 2 till
  • Laddar…
Putsa!
Jag kanske har läst lite dåligt men benen är sågade i avsmalnande form och därefter formade med avrundningsstål? Funderar på någon liknande lösning för en pianopall i närtid - känns ju enklare än att svarva för liknande utseende.
 
B badtastex skrev:
Putsa!
Jag kanske har läst lite dåligt men benen är sågade i avsmalnande form och därefter formade med avrundningsstål? Funderar på någon liknande lösning för en pianopall i närtid - känns ju enklare än att svarva för liknande utseende.
Ja precis så. 1/2” radiestål på 1” ämnen.
 
Gjorde åt lite överblivet virke genom att tillverka ett gäng 10-mm dominos!
En handtillverkad 10-mm domino insatt i ett trästycke, med fler dominobitar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 6 till
  • Laddar…
Passa på att göra några i Dominomaskinens fullbredd också. Jag tror att det är 31,8 mm för diameter 10 mm. Bra att kunna ta till ibland. Mät på din maskin för säkerhets skull
 
mattiasp mattiasp skrev:
Passa på att göra några i Dominomaskinens fullbredd också. Jag tror att det är 31,8 mm för diameter 10 mm. Bra att kunna ta till ibland. Mät på din maskin för säkerhets skull
Tänkte tanken men blev inte så denna gång. Får bli nästa gång.
 
Man bör komma ihåg att dessa i fullbredd ska vara 2-3 mm kortare, eftersom botten på hålet har en radie
 
Hittade inte nedhållare så fick lägga några minuter på att improvisera fram en egen.

En slits och några hål i ett par spillbitar.
Hemmagjord träspännare med två hål, skruvar, brickor och en borr på ett verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skruvat direkt på en offerbit. Mellanlägg i laminat för att den skall hålla
Hemmagjord träklämma med skruvar och laminat mellanlägg på ett arbetsbord vid borrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tills jag borrat och försänkt skruvhål i glaslister till ett entréparti.
Egengjord träklämma med skruvar och laminat, använd för borrning i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus

PS
Improviserad nedhållare av träspillbitar, skruvat på offerbit med laminat mellanlägg, i snickeriverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DS
 
Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.