FreQa FreQa skrev:
Bra storlek på tunnorna. Är de av plast? Var hittade du dem?
Japp! Flytspackelhinkar i tjock PP.
Mina köpte jag på Interni kakel i Malmö för några år sedan.
Stabila pjäser!
 
Sexåringen ville ha eget rum. Tyvärr byggdes hennes förra säng ovanpå två 60cm höga skåp. Så det saknades ett skåp när inte längre lillebrors säng stog där.
Började montera ner.
Omonterad sängstomme ovanpå öppet skåp fyllt med leksaker i ett rum med gul tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur fasen skulle man lösa ett extra skåp nu då?
Skåne har en stark baxarsekt.
Göteborgs baxarsektion är inte riktigt lika på hugget ännu, men avdelningen för hamstring är desto starkare. Hamstrings-översteprästen @vectrex var upptagen. (Ja vi valde honom eftersom han uteblev från årsstämman och inte kunde säga nej). Så tog kontakt med @Lime113 som självklart hade en bunt skåp ståendes.
En bilfärd senare så var det löst.
Så småningom har det byggts vidare.
Delvis monterad säng ovanpå ett vitt skåp med trägolv och gröntprickiga tapeter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Högt sängbygge över vita skåp i ett barnrum med trägolv och gröna prickiga väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sådär. Nu avbryter vi projektet så inte @Ola C s cirklar blir rubbade pga jag kanske avslutar ett projekt.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Sexåringen ville ha eget rum. Tyvärr byggdes hennes förra säng ovanpå två 60cm höga skåp. Så det saknades ett skåp när inte längre lillebrors säng stog där.
Började montera ner.
[bild]

Hur fasen skulle man lösa ett extra skåp nu då?
Skåne har en stark baxarsekt.
Göteborgs baxarsektion är inte riktigt lika på hugget ännu, men avdelningen för hamstring är desto starkare. Hamstrings-översteprästen @vectrex var upptagen. (Ja vi valde honom eftersom han uteblev från årsstämman och inte kunde säga nej). Så tog kontakt med @Lime113 som självklart hade en bunt skåp ståendes.
En bilfärd senare så var det löst.
Så småningom har det byggts vidare.
[bild]
[bild]

Sådär. Nu avbryter vi projektet så inte @Ola C s cirklar blir rubbade pga jag kanske avslutar ett projekt.
Jag har införskattat ett nytt 60*60*60 skåp när hon växer ur sin 180 cm säng ;)
 
Lime113 Lime113 skrev:
Jag har införskattat ett nytt 60*60*60 skåp när hon växer ur sin 180 cm säng ;)
60 höga ;) Bredden var 60+80 :)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Nu avbryter vi projektet så inte @Ola C s cirklar blir rubbade pga jag kanske avslutar ett projekt.
Tjusigt! Hur går det med vikingagraven i föräldrarnas trädgård?
 
Ola C Ola C skrev:
Tjusigt! Hur går det med vikingagraven i föräldrarnas trädgård?
Går? Jag har ju kommit 90% på det projektet så jag lämnade det där.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Sexåringen ville ha eget rum. Tyvärr byggdes hennes förra säng ovanpå två 60cm höga skåp. Så det saknades ett skåp när inte längre lillebrors säng stog där.
Började montera ner.
[bild]

Hur fasen skulle man lösa ett extra skåp nu då?
Skåne har en stark baxarsekt.
Göteborgs baxarsektion är inte riktigt lika på hugget ännu, men avdelningen för hamstring är desto starkare. Hamstrings-översteprästen @vectrex var upptagen. (Ja vi valde honom eftersom han uteblev från årsstämman och inte kunde säga nej). Så tog kontakt med @Lime113 som självklart hade en bunt skåp ståendes.
En bilfärd senare så var det löst.
Så småningom har det byggts vidare.
[bild]
[bild]

Sådär. Nu avbryter vi projektet så inte @Ola C s cirklar blir rubbade pga jag kanske avslutar ett projekt.
Hamstrings-överstepräst?

Tänker att jag nästan är raka motsatsen mot hamstrare! Hade slut på toapapper redan i mitten av mars!
 
Överstepräst ja, han sa väl inte att du var en bra hamstrare... ;)
 
V vectrex skrev:
nästan är raka motsatsen mot hamstrare
Nästan? Nix! Du är typ den sämsta hamstraren norr om Hallandsåsen..

Inte hade det väl vart bra med en äkta hamstrare som överstepräst? Då hade vi ju bara hamstrat mer och mer..bättre med en idol som är vår antites.
 
  • Gilla
vectrex
  • Laddar…
Borrning i metall för konstruktion av Alaskan Mill, med synliga metallspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Komponenter till Alaskan Mill med borrade hål, uppvisade på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en del av en hemmagjord Alaskan Mill med fokus på ett hål för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Komponenter till Alaskan Mills utspridda på ett betonggolv, inklusive metallskenor och fästdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två hemgjorda Alaskan Mills på ett verkstadsgolv med verktyg och arbetshandskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vevade ihop 2 alaskan Mill på 3 timmar idag.......... vet inte varför jag stressade så förbannat för nu är man ju helt ledbruten.

ska på ett par Winchar bara så är det kirrat.
 
  • Gilla
markgreven och 6 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Vevade ihop 2 alaskan Mill på 3 timmar idag.......... vet inte varför jag stressade så förbannat för nu är man ju helt ledbruten.

ska på ett par Winchar bara så är det kirrat.
Metallramskonstruktion på betonggolv sett ovanifrån med verktyg och arbetshandskar i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en svetsad förbindelse mellan två metallrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ClasseClas och 4 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Sexåringen ville ha eget rum. Tyvärr byggdes hennes förra säng ovanpå två 60cm höga skåp. Så det saknades ett skåp när inte längre lillebrors säng stog där.
Började montera ner.
[bild]

Hur fasen skulle man lösa ett extra skåp nu då?
Skåne har en stark baxarsekt.
Göteborgs baxarsektion är inte riktigt lika på hugget ännu, men avdelningen för hamstring är desto starkare. Hamstrings-översteprästen @vectrex var upptagen. (Ja vi valde honom eftersom han uteblev från årsstämman och inte kunde säga nej). Så tog kontakt med @Lime113 som självklart hade en bunt skåp ståendes.
En bilfärd senare så var det löst.
Så småningom har det byggts vidare.
[bild]
[bild]

Sådär. Nu avbryter vi projektet så inte @Ola C s cirklar blir rubbade pga jag kanske avslutar ett projekt.
Det ser ut som att det finns en massa plats bakom skåpen? Där kan man ha en stash av bra-att-ha-saker!
 
mattiasp mattiasp skrev:
Det ser ut som att det finns en massa plats bakom skåpen? Där kan man ha en stash av bra-att-ha-saker!
Går ungefär in en golvstående Arboga..

Tillägg: ungefär = lite av foten sticker ut.
 
richardtenggren
På en Kapex 120 är det perfekt att lägga telefonen bakom anhållet, gäller dock att ta bort den innan man sågar ;)
Smarttelefon ligger på träyta med skärmen uppåt och sågspån på sidan, speglar en digital display.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kunde dock gått värre ;)
 
  • Gilla
Gryttjesbo och 4 till
  • Laddar…
Provat lite nytt skaftmaterial på denna kockis i 14c28n, och nu putsad till ca 1300 korn. G10 i blågrått och vitt. Bladet är slipat till ca 400 korn, sen fleeceband.
Kockkniv i 14c28n-stål med blågrått och vitt G10-skaft, putsad och slipad, liggande på träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kockkniv i stål 14c28n med blågrå och vit G10-skaft, putsad och slipad, mot trä- och växtbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
breakman och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.