Daniel_N Daniel_N skrev:
Haha, jag borde aldrig har gett mig in på detta. Hur kan man vinna mot någon som imiterar ens tröja (typ) för att han inte fick en egen?!? Jag får ta det som smicker helt enkelt.
Han är lite bitig ibland..

Daniel_N Daniel_N skrev:
Haha, jag borde aldrig har gett mig in på detta
Nä. Att ni aldrig lär er:geek:

Daniel_N Daniel_N skrev:
Hahaha, nu påminner du om någon. Vad saker och ting heter är extremt noga, vad man kan i praktiken....tja inte så noga:crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
Amenvaf..! Om du förtalar mig får du se till att tagga mig också, så att man kan försvara sig!

• Gilla
  • Haha
jac och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Den 40-åriga trotjänaren gav upp, cresent-jordfräsen. Trodde briggs o stratton var odödliga :oops:. Plockade isär med den nya Bacho-satsen som blivit en favorit :D. Insugsventilen har fastnat i öppet läge och går inte att rubba. Desssutom har ventillyftaren gått av men stötstången ser ut att kunna röra sig.

Är det ens lönt att försöka jaga reservdelar? Bortsett från en drivrem också så är det inget fel på fräsen.
Om du ger upp så är jag spekulant på tanken. Min 40-åriga jordfräs med Briggsmotor har läckande tank som är omöjlig att få tag på.

Ja, det är nära. Ventillyftaren som gett upp har utgått och enda existerande i hela världen verkar vara ett par begagnade i USA... Skickar PM om det blir skrot (y)

• Gilla
PNO
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Amenvaf..! Om du förtalar mig får du se till att tagga mig också, så att man kan försvara sig!
Haha det var inte dig jag förtalade. Denna gång;)

• Haha
mattiasp
  • Laddar…
Ett annat tips är att kolla med briggsparts, där hade jag fiskelycka.

Jag behöver en robust kärra som klarar att köra i trädgården men har aldrig sett någon jag riktigt tror på. Tänkte att jag bygger en Frankenkärra utifrån en kraftig gasvagn med bra hjul och sedan extra delar från slaktat Jula-skräp.
Färgförslag?

Verkstadsbild av pågående bygge av en hemmagjord trädgårdskärra med robusta hjul och metallram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul och silverfärgad hemmagjord kärra under konstruktion med kraftigt hjul och verktyg.
Skapa konto
En omdesignad gasvagn med starka hjul och gula delar, redo att byggas om till trädgårdskärra.
Skapa konto
En ombyggd kärra med kraftiga hjul och delar i olika färger på en verkstadsbänk, omgivet av verktyg och arbetsutrustning.
Skapa konto
En hemmagjord kärra under konstruktion med kraftiga däck och delar i gult och blått.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
ABB-orange är aldrig fel ;)

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Kalsongblå eller BM-röd!

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Skavade på en hyvel tidigare men har gått över till nånting mera praktiskt nu.

Det lutande bordet på min fräs så har används ovarsamt och ytorna passa inte längre in med varandra. Speciellt där bultar har dragits fast (för hårt). Detta har lett till att det bara ger kontakt på några få ställen och hela grejen får extra mycket spel, vilket resulterar i vibration och onödigt mycket deflektion vid spindeln. Så jag kommer skrapa alla ytor flata igen för att få tillbaka stabiliteten i bordet.

qrONMyIh.jpg

M1PzCevh.png

x8dCOX4h.png

• Gilla
Garderobssnickarn och 6 till
  • Laddar…
Vad har du som planskiva då du blåfläckar inför skavningen ?

En planskiva i granit, modell mindre (457 x 152 mm). Den är nog för liten egentligen men allt jag har för tillfället. En 400x600 skiva ska jag ha nån dag.

• Gilla
fiskbuggaren och 1 till
  • Laddar…
Ska riva en trappa på jobbet med en grävare modell två snäpp för stor. Han va tvungen att backa in för att hytten inte skulle slå i trädet Grävare som backar på en stig med träden nära hytten för att undvika att slå i en byggnad.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Gav med glädje bort mina senaste ställbara arbetsbockar och började på nya. Bestämde mig för att inte tiga dessa utan provade mag-svetsen istället.

begreppet ”sikta och tryck” är ganska oförtjänt. Det är en liten dans att ställa in en migsvets. Sen är processen så jäkla snabb också så att man kan inte kompensera med fotpedal och dröja sig kvar om man kommer i otakt som man kan göra med tigen.

Hann göra benen idag.

Nyligen svetsade metallben till arbetsbockar på ett verkstadsgolv sett ovanifrån.
Skapa konto

Metallrör och verktyg på en arbetsbänk, synliga svetskablar och verktygsdelar för arbete med justerbara arbetsbockar.
Skapa konto

Närbild av metallsammanfogning med förberedelse för MIG-svetsning på ställbara arbetsbockben.
Skapa konto

Nysvetsade ben på en arbetsbock med synlig svetsfog och härdningsfärger på metall.
Skapa konto

Nysvetsade stålbensömmar på arbetsbock gjorda med MIG-svetsningsteknik på betonggolv.
Skapa konto

• Gilla
Björn Melander och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.