3 392 222 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Om du ger upp så är jag spekulant på tanken. Min 40-åriga jordfräs med Briggsmotor har läckande tank som är omöjlig att få tag på.mexitegel skrev:Den 40-åriga trotjänaren gav upp, cresent-jordfräsen. Trodde briggs o stratton var odödliga . Plockade isär med den nya Bacho-satsen som blivit en favorit . Insugsventilen har fastnat i öppet läge och går inte att rubba. Desssutom har ventillyftaren gått av men stötstången ser ut att kunna röra sig.
Är det ens lönt att försöka jaga reservdelar? Bortsett från en drivrem också så är det inget fel på fräsen.
Jag behöver en robust kärra som klarar att köra i trädgården men har aldrig sett någon jag riktigt tror på. Tänkte att jag bygger en Frankenkärra utifrån en kraftig gasvagn med bra hjul och sedan extra delar från slaktat Jula-skräp.
Färgförslag?
Färgförslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skavade på en hyvel tidigare men har gått över till nånting mera praktiskt nu.
Det lutande bordet på min fräs så har används ovarsamt och ytorna passa inte längre in med varandra. Speciellt där bultar har dragits fast (för hårt). Detta har lett till att det bara ger kontakt på några få ställen och hela grejen får extra mycket spel, vilket resulterar i vibration och onödigt mycket deflektion vid spindeln. Så jag kommer skrapa alla ytor flata igen för att få tillbaka stabiliteten i bordet.
Det lutande bordet på min fräs så har används ovarsamt och ytorna passa inte längre in med varandra. Speciellt där bultar har dragits fast (för hårt). Detta har lett till att det bara ger kontakt på några få ställen och hela grejen får extra mycket spel, vilket resulterar i vibration och onödigt mycket deflektion vid spindeln. Så jag kommer skrapa alla ytor flata igen för att få tillbaka stabiliteten i bordet.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Gav med glädje bort mina senaste ställbara arbetsbockar och började på nya. Bestämde mig för att inte tiga dessa utan provade mag-svetsen istället.
begreppet ”sikta och tryck” är ganska oförtjänt. Det är en liten dans att ställa in en migsvets. Sen är processen så jäkla snabb också så att man kan inte kompensera med fotpedal och dröja sig kvar om man kommer i otakt som man kan göra med tigen.
Hann göra benen idag.
begreppet ”sikta och tryck” är ganska oförtjänt. Det är en liten dans att ställa in en migsvets. Sen är processen så jäkla snabb också så att man kan inte kompensera med fotpedal och dröja sig kvar om man kommer i otakt som man kan göra med tigen.
Hann göra benen idag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto