3 449 946 läst · 18 460 svar
3450k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Har provat ett av mina nya frässtål. Ett 1 tum radies avrundningsstål! En rejäl pjäs! Gick väldigt fint i CMT fräsen, helt vibrationsfritt och inga problem att fräsa bort allt material i ett enda pass i en massiv björkbit!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad behövs för att kunna fräsa sådana radier? Skulle jag kunna använda min dewalt 621 för sådant i bord eller frihand? Behöver förstås inte kunna köra allt i ett svep, det låter lite tufft.....vectrex skrev:
Skulle inte försöka mig på frihandsfräsning med en så stor fräsprofil.
Gör du det i flera pass samt att biten du skall fräsa inte är för liten så går det nog på frihand. Se till att allt är plant och väl fastspänt och använd dammsugare! Har sett Mark Spagnoulo göra det på frihand med Festools största fräs!MathiasS skrev:
Bordsmonterat är självklart att föredra!
Just det, med en diameter på drygt 70mm (som stålet ovan har) så kan du inte köra allt för snabbt. 12000 RPM körde jag i!
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
[video=youtube;-qMG5MPS-dE]http://www.youtube.com/watch?v=-qMG5MPS-dE&sns=em[/video]
LED cable tidy jag snickrade ihop för att slippa lite kabeltrassel här hemma. Passade på att lägga till lite ledbelysning i botten.
LED cable tidy jag snickrade ihop för att slippa lite kabeltrassel här hemma. Passade på att lägga till lite ledbelysning i botten.
Redigerat: