Golvvärmevändningar ska fräsas, radie 100mm.
Boschs egna cirkelanhåll blir för klumpigt så jag fick tälja ihop jigg som jag först såg visas av @Ola C
Bosch-fräs på MDF-skiva med hemmagjord jig för att fräsa golvvärmevändningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser ut och funka bra, tills jag insåg att handtaget på fräsen kommer ta i väggen eller så hamnar vändningen 160mm från vägg... :rolleyes:
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Golvvärmevändningar ska fräsas, radie 100mm.
Boschs egna cirkelanhåll blir för klumpigt så jag fick tälja ihop jigg som jag först såg visas av @Ola C
[bild]
Ser ut och funka bra, tills jag insåg att handtaget på fräsen kommer ta i väggen eller så hamnar vändningen 160mm från vägg... :rolleyes:
Vänd fräsen 90 grader(?)

Edit. Ah jag e ju dum i huvet, då funkar det inte med stängerna...så, steloperera jiggen o sätt snurrpinnen på rätt avstånd o skruva fräsen direkt i plattan.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Vänd fräsen 90 grader(?)
Ja jag tänkte lite i dom banorna innan jag ledsnade och gick in och la mig i badet.. :oops:
Ska testa och se, frågan är hur mycket som vinns på det, bottenplattan blir ju att bygga åt "sidan" då istället?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ja jag tänkte lite i dom banorna innan jag ledsnade och gick in och la mig i badet.. :oops:
Ska testa och se, frågan är hur mycket som vinns på det, bottenplattan blir ju att bygga åt "sidan" då istället?
Läs resten jag skrev, efter editering.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Bara några skruvar bort? ;)
 
  • Exploded-view teckning som visar alla delar och skruvar av en apparat isärtagen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
stigen och 2 till
  • Laddar…
AXS
FredrikR FredrikR skrev:
Ja jag tänkte lite i dom banorna innan jag ledsnade och gick in och la mig i badet.. :oops:
Ska testa och se, frågan är hur mycket som vinns på det, bottenplattan blir ju att bygga åt "sidan" då istället?
Kan du inte bygga en mall som du lägger på skivorna och köra med kullager?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Läs resten jag skrev, efter editering.
Jag anade du skulle komma med bra idéer! (y)
Så det du skrev först i editeringen vill jag nog inte hålla med om! ;)
 
AXS AXS skrev:
Kan du inte bygga en mall som du lägger på skivorna och köra med kullager?
Kanske ett alternativ, eller kopierring.

Ska suga lite på karamellen. :cool:
 
tommib
Skruva loss handtaget?
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
tommib tommib skrev:
Skruva loss handtaget?
Som min bild visar, tre skruv :)
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jo, jag såg inte den när jag skrev. Skyller på feber...
 
Kolla John heisz cirkel jigg, där kan man rotera fräsen när man för den runt, har samma princip i min jigg. Det är väldigt behändigt då man kan göra så.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Golvvärmevändningar ska fräsas, radie 100mm.
Boschs egna cirkelanhåll blir för klumpigt så jag fick tälja ihop jigg som jag först såg visas av @Ola C
[bild]
Ser ut och funka bra, tills jag insåg att handtaget på fräsen kommer ta i väggen eller så hamnar vändningen 160mm från vägg... :rolleyes:
Har du redan lagt golvspånet? Finns ju annars golvspån med färdigfrästa vändningar åt båda hållen. Men de kanske är svindyra..
 
W Willewonka skrev:
Har du redan lagt golvspånet? Finns ju annars golvspån med färdigfrästa vändningar åt båda hållen. Men de kanske är svindyra..
Nej det är olagt, men ja vändskivorna sägs vara gjorda i guld :oops: och stål inköpt extra för detta.
;)
 
Jag gjorde en mall som passade i spåren och körde med 30mm kopierring.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.