Och tack för rättelsen @Ola C! ;)
Benen är ju fogade i 96 grader, inte 84 som jag skrev!

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Hade lite stumpar PVC rör över så jag skruva ihop en sån där hållare till dragarna. Ett par konsoler, ett litet hyllplan och lite spillbitar. Gött att få bort en del från bänken.
Skruvautomaten får nog ligga någon annanstans
DIY hållare för verktyg gjord av PVC-rör och trähylla, monterad på vägg med verktyg och batterier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmabyggd verktygshållare för dragare uppbyggd av PVC-rör, konsoler och hyllplan monterat på vägg.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Nuså var sminkbordet klart sånär som på ett par lager till av hårdvaxoljan.

T.o.m. hunnit röja upp i snickarboden och ta ett par bilder. Får bli några bilder på rätta platsen om en vecka då hon fyller år!
[bild] [bild] [bild] [bild]
Efter stirrat och bilderna en stund så ja. Jag inte pussla ihop hur du gjort hörnen. Hur fick du hörnen lika tjocka som resten av bordet? (Hörnen som du rundat).

Finns det bilder på innan du rundat hörnen?

Niklasloow Niklasloow skrev:
Efter stirrat och bilderna en stund så ja. Jag inte pussla ihop hur du gjort hörnen. Hur fick du hörnen lika tjocka som resten av bordet? (Hörnen som du rundat).

Finns det bilder på innan du rundat hörnen?
Har nog postat ett par bilder tidigare i denna tråden men dessa hjälper dig nog förstå hur det är gjort.
Träpanel med falsning under bearbetning med sänkslip och uppsugningsslang på arbetsbänk.
Skapa konto
Trädetaljer med fingerledningar på arbetsbänk i verkstad.
Skapa konto
Ett träarbetsprojekt som visar en långsmal hemmagjord låda i ett snickeri, med verktyg synliga i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Snyggt @Ola C!

Jag har tillverkat en custom tröskel åt min bror. Han hade gjort mallar i papp för hur kortsidorna skulle sågas. Det är inte jag som sågat illa utan det ska tydligen vara såhär.

Tröskeln skall vara mellan 2 golv med 11 mm höjdskillnad. Jag gjorde därför tröskeln 15mm tjock och tog ur 45mm som bara är 4mm tjock.

Tyvärr har idioten (brorsan), trots att jag trippelfrågade om han var säker på att den var vänd ät rätt håll, tagit fel så jag 4mm änden hamnade på fel sida!

Jag fick rädda situationen genom att hyvla upp ett 11mm tjock ämne och limma tillbaka, såga och hyvla det rätt och sen ta ur tröskeln på andra sidan istället!

Hoppas det blir bra till slut! Färdig nu iaf!
Fick prova min nya 6mm breda notklinga och den fungerade mycket bra.

[bild] [bild]
Tröskeln passade enligt uppgift "perfekt direkt".
En trätröskel mellan ett rum med trägolv och ett med klinkergolv, synliga defekter i eken.
Skapa konto

Brorsan var för snål för att köpa planhyvlad ek i rätt dimension så jag erbjöd honom någon av mina spillbitar men varnade att det kunde finnas defekter. Syns ju rätt tydligt på denna bild!

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Har nog postat ett par bilder tidigare i denna tråden men dessa hjälper dig nog förstå hur det är gjort.
[bild] [bild] [bild]
Jag förstår det jag ville förstå nu! Tack

• Gilla
  • Haha
  • Älska
trycklös och 57 till
  • Laddar…
bara lägg ut verktygen lösa hahahaha

Ola C Ola C skrev:
Haft @Frustrator på besök!
Jag tror vi har en VINNARE!

Ola C Ola C skrev:

[video]
Din film värmde i hjärtat!

Som ni alla förstår var jag dock väldigt besviken på att Ola inte hade sparat den trasiga kompressorn. Med den och en vinkelslip hade vi enkelt kunnat fylla ut den där sista tomma ytan.
Typ såhär:
Rörig verkstad med blå kompressor och diverse byggmaterial och verktyg.
Skapa konto

Nu blev det som att man inte riktigt behövde lyfta på fötterna. Höga knän är bra för kroppen.

• Gilla
stugfar och 6 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Jag tror vi har en VINNARE!
För bästa inlägg i forumets historia? Ja!

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Din film värmde i hjärtat!

Som ni alla förstår var jag dock väldigt besviken på att Ola inte hade sparat den trasiga kompressorn. Med den och en vinkelslip hade vi enkelt kunnat fylla ut den där sista tomma ytan.
Typ såhär:
[bild]

Nu blev det som att man inte riktigt behövde lyfta på fötterna. Höga knän är bra för kroppen.
Jo! Trasiga avfuktaren står på bottenhyllan på monteringsbordet. Måste skruva av toppen för att få ut den:thinking:. Bra tips, den åker ut på golvet imorron.

Hoppas du får många uppdrag som snickerimöblerare efter min reklamfilm:love:

Daniel_N Daniel_N skrev:
För bästa inlägg i forumets historia? Ja!
Det är utan tvekan det!

• Gilla
  • Älska
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jo! Trasiga avfuktaren står på bottenhyllan på monteringsbordet. Måste skruva av toppen för att få ut den:thinking:. Bra tips, den åker ut på golvet imorron.

Hoppas du får många uppdrag som snickerimöblerare efter min reklamfilm:love:
Hoppas jag med! En ny tid, utan vita väggar och massa tomma öppna ytor... :)

Ola C Ola C skrev:

[video]
Underbart!
.
.
.
.
.....men allvarligt, vad GÖR du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.