Sprängt glassäkringar i batteriladdaren till skruvdragaren. Blir till att köpa en ny laddare - och under tiden står köksbygget stilla :mad::mad::mad::mad:
 
Arbetshandskar håller i en nyligen klyvd björkbräda som ska bli till en bardisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klyver lite björkbrädor till en bardisk.
 
  • Gilla
katos och 8 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
[bild]

Klyver lite björkbrädor till en bardisk.
Säg till om du behöver hjälp med invigningen.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Bytt hjul på en av två..
Bilhjul och mutterdragare bredvid en orange domkraft i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr och 5 till
  • Laddar…
Snart färdigställt bordet till borrstativet.

Och lyckas få utslag när jag lite för snabbt fräste spåren för t-tracksen geni
Bord till borrstativ med frästa spår för t-tracks och verktyg, några skruvdragningar är ojämna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nästan färdigt träbord med borrstativ och frästa spår för t-tracks, verktyg och spån synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 4 till
  • Laddar…
Hedens Hedens skrev:
Snart färdigställt bordet till borrstativet.

Och lyckas få utslag när jag lite för snabbt fräste spåren för t-tracksen geni
Urslagen har inte så mycket med fräshastighet att göra. Dom kommer som ett brev på posten vid fräsning tvärs fibrerna. Till höger på ingångssidan och vänster på utgångssidan, det är där stålet skär utan support bakom det som fräses bort. Offerbitar som du tvingar ihop med det du ska fräsa är lösningen.
 
  • Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Urslagen har inte så mycket med fräshastighet att göra. Dom kommer som ett brev på posten vid fräsning tvärs fibrerna. Till höger på ingångssidan och vänster på utgångssidan, det är där stålet skär utan support bakom det som fräses bort. Offerbitar som du tvingar ihop med det du ska fräsa är lösningen.

Menade inte matningshastighet, snarare lathet. Med offerbitar inte byta det slö stålet som matat massa mdf etc ibland är man ju en optimist;)

Men har lite frågor & funderingar gällande fräsa i Fräsbord någon som kan peka mot lite bra handhavande tips. Samt lite bra insikter för bästa resultat.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Hedens Hedens skrev:
Menade inte matningshastighet, snarare lathet. Med offerbitar inte byta det slö stålet som matat massa mdf etc ibland är man ju en optimist;)

Men har lite frågor & funderingar gällande fräsa i Fräsbord någon som kan peka mot lite bra handhavande tips. Samt lite bra insikter för bästa resultat.
Jag gillade denna bok, 12$ i Kindle version, http://a.co/69KEbKY

Omslaget till "Bill Hylton's Ultimate Guide to the Router Table" med en handsnidade träbit och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Olika träslag upplagda i en verkstad för att bli julklappar, lämpade för CNC-arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klyvt material i bandsågen (alltså dammupptagning var ju ingen prio när ejca Bs-50 kom den saken är klar, läcker damm från alla håll) som ska bli julklappar, tänkte göra skyltar osv på cncn.

Men vad är det för olika träslag? :) kan vara kul å veta istället för att säga brunt träd, rött träd och tråkigt träd.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Klyvt material i bandsågen (alltså dammupptagning var ju ingen prio när ejca Bs-50 kom den saken är klar, läcker damm från alla håll) som ska bli julklappar, tänkte göra skyltar osv på cncn.

Men vad är det för olika träslag? :) kan vara kul å veta istället för att säga brunt träd, rött träd och tråkigt träd.
Ser fruktigt ut åt vänster, du har inte bild på barken?
 
Yarisen ville också ha "spikdäck"..
Nya domkraften räckte in bra så däckskiftningen effektiviserades något iom domkraft-uppgraderingen som skedde i höstas.
Bil upplyft med ny domkraft under däckskifte i garage, slangvinda syns ej.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

#f1style :cool:

Sen tog jag tag i en "surdeg" eller ja..
Slangvindan har blivit liggande i 10år!! Men nu kom den upp.
En slangvinda på väggen med en ansluten tryckmätare och slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag insåg varför jag dragit mig för att bulta fast den.. Fick typ lirka in slangen efter att däcken pumpats.

Tips på vindor som funkar som det är tänkt mottages tacksamt (y)

Någon som har denna: https://www.jula.se/catalog/verktyg...ort.order=desc&skip=0&take=25&_=1510415688309 och vill komma med utlåtande?
077009.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Hedens och 3 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Men vad är det för olika träslag?
Tycker de bruna ser väldigt mycket ut som äpple. Äpple har i princip inga porer och är väldigt hårt. Hyvlar du i det ska du få en helt slät yta som nästan känns slät som massiv plast.
 
T
Drog storsläggan i cirkelsågen från Jula för att avsluta dess värdelösa liv!
Nu kan den inte skada fler skivor längre!

Make till värdelös såg!
Hand ger tummen ned för sönderslagen cirkelsåg på verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske läge att köpa erkänd kvalite istället :)
 
  • Gilla
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Drog storsläggan i cirkelsågen från Jula för att avsluta dess värdelösa liv!
Nu kan den inte skada fler skivor längre!

Make till värdelös såg!
Oh nooo!!

Den hade ju vart perfekt när du skulle säga lite bredare spår (engelska dado), för det är/var väl varianten där klingan vobblar 5-10mm i sidled vid snitt?

;)
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Någon som har denna: [länk] och vill komma med utlåtande?
[bild]
Du är värd en Cejn tycker jag, jag borde få upp min också, men vet inte var ännu. Jag har både luft, el och en för högtryckstvätten liggande.

Inte så stor prisskillnad(första bästa träff på Google):
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=10172
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.