3 474 704 läst · 18 524 svar
3475k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Husägare
· Jönköping
· 5 757 inlägg
Sprängt glassäkringar i batteriladdaren till skruvdragaren. Blir till att köpa en ny laddare - och under tiden står köksbygget stilla
Urslagen har inte så mycket med fräshastighet att göra. Dom kommer som ett brev på posten vid fräsning tvärs fibrerna. Till höger på ingångssidan och vänster på utgångssidan, det är där stålet skär utan support bakom det som fräses bort. Offerbitar som du tvingar ihop med det du ska fräsa är lösningen.Hedens skrev:
Ola C skrev:Urslagen har inte så mycket med fräshastighet att göra. Dom kommer som ett brev på posten vid fräsning tvärs fibrerna. Till höger på ingångssidan och vänster på utgångssidan, det är där stålet skär utan support bakom det som fräses bort. Offerbitar som du tvingar ihop med det du ska fräsa är lösningen.
Menade inte matningshastighet, snarare lathet. Med offerbitar inte byta det slö stålet som matat massa mdf etc ibland är man ju en optimist
Men har lite frågor & funderingar gällande fräsa i Fräsbord någon som kan peka mot lite bra handhavande tips. Samt lite bra insikter för bästa resultat.
Redigerat:
Jag gillade denna bok, 12$ i Kindle version, http://a.co/69KEbKYHedens skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Klyvt material i bandsågen (alltså dammupptagning var ju ingen prio när ejca Bs-50 kom den saken är klar, läcker damm från alla håll) som ska bli julklappar, tänkte göra skyltar osv på cncn.
Men vad är det för olika träslag? kan vara kul å veta istället för att säga brunt träd, rött träd och tråkigt träd.
Ser fruktigt ut åt vänster, du har inte bild på barken?norrbottenssnickaren skrev:[bild]
Klyvt material i bandsågen (alltså dammupptagning var ju ingen prio när ejca Bs-50 kom den saken är klar, läcker damm från alla håll) som ska bli julklappar, tänkte göra skyltar osv på cncn.
Men vad är det för olika träslag? kan vara kul å veta istället för att säga brunt träd, rött träd och tråkigt träd.
Yarisen ville också ha "spikdäck"..
Nya domkraften räckte in bra så däckskiftningen effektiviserades något iom domkraft-uppgraderingen som skedde i höstas.
#f1style
Sen tog jag tag i en "surdeg" eller ja..
Slangvindan har blivit liggande i 10år!! Men nu kom den upp.
Jag insåg varför jag dragit mig för att bulta fast den.. Fick typ lirka in slangen efter att däcken pumpats.
Tips på vindor som funkar som det är tänkt mottages tacksamt
Någon som har denna: https://www.jula.se/catalog/verktyg...ort.order=desc&skip=0&take=25&_=1510415688309 och vill komma med utlåtande?
Nya domkraften räckte in bra så däckskiftningen effektiviserades något iom domkraft-uppgraderingen som skedde i höstas.
Logga in
Skapa konto
#f1style
Sen tog jag tag i en "surdeg" eller ja..
Slangvindan har blivit liggande i 10år!! Men nu kom den upp.
Logga in
Skapa konto
Jag insåg varför jag dragit mig för att bulta fast den.. Fick typ lirka in slangen efter att däcken pumpats.
Tips på vindor som funkar som det är tänkt mottages tacksamt
Någon som har denna: https://www.jula.se/catalog/verktyg...ort.order=desc&skip=0&take=25&_=1510415688309 och vill komma med utlåtande?
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Oh nooo!!T Thullen skrev:
Den hade ju vart perfekt när du skulle säga lite bredare spår (engelska dado), för det är/var väl varianten där klingan vobblar 5-10mm i sidled vid snitt?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Du är värd en Cejn tycker jag, jag borde få upp min också, men vet inte var ännu. Jag har både luft, el och en för högtryckstvätten liggande.FredrikR skrev:
Inte så stor prisskillnad(första bästa träff på Google):
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=10172