Asså...tanken är lite lockande, en helt stealth-grafitgrå verkstad där bara plankorna har annan färg. Som en sån där photoshoppad bild där allt går i gråskala utom en sak som då lyser lite extra.

Edit. Så här typ

Två bilder i gråskala med fokuserade färgaccent; löv i orange på träd, och en bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men; vissa saker gör man bara inte. Emcosvarven SKA vara gul, tormeken blå, arbogan ljusblå, wadkinsågen grön...går liksom inte att ändra på.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ok, en färgkodad verkstad: gult = svarva, blått = slipa/skärpa, ljusblått = borra och grönt = kapa/klyva. Så enkelt och smart! :D

//Ronnie
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
Cyklonprojektet rör sig igen, byggde en ställning:
33969964545_6885159073_b.jpg

Jag bestämde mig att göra cyklonen och fläkten fristående istället för fästa i väggen för att minska vibrationerna. Då jag testade motorn i sitt väggfäste märkte jag hur bra minsta vibration fördes igenom väggarna. Jag vågar dessutom inte riskera ryggen med att lyfta upp motorn så högt igen.

Fläkten kommer stå på golvet brevid och det blir en böj ovanpå cyklonen som går ner och kopplar ihop de två. Tänker att jag klär in undersidan av ramen med OSB skiva, så får jag en ganska stor uppsamlingsvolym.
 
Ola C skrev:
Men; vissa saker gör man bara inte. Emcosvarven SKA vara gul, tormeken blå, arbogan ljusblå, wadkinsågen grön...går liksom inte att ändra på.
Men... du skulle väl behålla din gamla bandsåg? Den måste väl matcha den du nu målat... :D
 
Shakula skrev:
Men... du skulle väl behålla din gamla bandsåg? Den måste väl matcha den du nu målat... :D
Måla om incan är inte okej det heller ;)
 
Frustrator skrev:
Måla om incan är inte okej det heller ;)
Äntligen någon som fattar.:|
 
Idag har jag gjort hål:)

En överfräs som ligger på en MDF-skiva med många borrhål, omgiven av verktyg och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trattalask och 4 till
  • Laddar…
Är den skenan special eller har "alla" bosch skenor dessa små "delningshål"?
 
ceson skrev:
Idag har jag gjort hål:)

[bild]
Vad kör du med för stål i fräsen?
 
Borrade en massa 8mm träplugg i ask för att plugga de sista detaljerna på mitt garderobsbygge. Får se om allt kan lir klart i morgon!

garderob1.jpg
 
  • Gilla
nanowire och 10 till
  • Laddar…
phl skrev:
Borrade en massa 8mm träplugg i ask för att plugga de sista detaljerna på mitt garderobsbygge. Får se om allt kan lir klart i morgon!

[bild]
Grymt snajdigt.
 
Lite overkill att köra läkt till trädgården, men skräpmaskinen fyller funktion för det, knappt..;)
Bandsåg från HOLYTEK HB-700T används i ett trädgårdsprojekt för att skära trä, ansluten till sugschläcksystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Önskar att jag hade en riktig såg att använda....
 
Inte så avancerat verktyg men väl så jobbigt, har behandlat skivan färdigt så nu är det dax att börja göra märken i den

Behandlad skiva med ordnade hålmönster på gräsmatta inför märkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.