3 456 340 läst · 18 496 svar
3456k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Hade svårt att lämna den där sågen åt sitt öde. Fula målarstänk på underredet, hmm, målar om underredet. Då blev det ju omatchat med övriga delar så slutade såklart med komplett strip-down och ommålning av varenda pinal.
Badat alla skruvar o andra metalldelar i Daniel och Pysslarns favoritgrogg från ÖB och putsat bordet.
Badat alla skruvar o andra metalldelar i Daniel och Pysslarns favoritgrogg från ÖB och putsat bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hessa kalkbort, läs mer i pysslarns hyvelrenoveringstråd https://mobil.byggahus.se/forum/ver...lanhyvel-en-ganska-seg-renoveringstrad-2.html
Börjat med några "Rostorn" på beställning från frun, det blir 32x32mm, utgående från ekstolpar som legat några år i garaget. Lagom krokiga för ett utomhusprojekt. Det är ändå något visst med beställningar från frun - man får lite mer röreslemarginal med tiden på något sätt.
För att slippa markera alla småbitar så gjorde jag en enkel jigg för dominon, listanslaget fixar ju inte vinklar tyvärr.
Det blir fyra sidor på varje torn men det här var så långt jag hann idag...
För att slippa markera alla småbitar så gjorde jag en enkel jigg för dominon, listanslaget fixar ju inte vinklar tyvärr.
Logga in
Skapa konto
Det blir fyra sidor på varje torn men det här var så långt jag hann idag...
Grymt jobbat och fantastiskt snyggt resultat!Ola C skrev:
Nu är det bara att ge pelarborren, svarven och Tormeken samma behandling för ett uniformt verkstadsutseende.
//Ronnie
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Sluta pysslarn, du vet att han aaaaaldrig skulle klara av det