Snyyyggt! Det finns fler skivor att köpa.

//Ronnie

Hade svårt att lämna den där sågen åt sitt öde. Fula målarstänk på underredet, hmm, målar om underredet. Då blev det ju omatchat med övriga delar så slutade såklart med komplett strip-down och ommålning av varenda pinal.

Badat alla skruvar o andra metalldelar i Daniel och Pysslarns favoritgrogg från ÖB och putsat bordet.

Renoverad bandsåg med nymålat underrede och putsade metalldelar i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bordsågens delar nymålade i grått är upplagda på plastfolie med målarburk och penslar.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Way to go! Vad är det för färg du använder?

Rostoleums hammarlack, mörkgrå.

Borrmaskin för markarbete positionerad för att göra hål för gjutrör vid staketbyggnation, bredvid träd och mark.
Skapa konto

Inte min maskin men ändå :)
Slagit hål för gjutrör till staketbygge.
Mycket trevligare än att gräva i stenmarken (y)

• Gilla
Wse1mawe och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Ola C skrev:
Badat alla skruvar o andra metalldelar i Daniel och Pysslarns favoritgrogg från ÖB
Citronsyra? eller har de någon annan häxbrygd - i så fall är jag intresserad!

ullberg
Tack, Hessa har vi också tillgängligt så dags att angripa rost på bred front!

Sågat ner ett par buskar med tigersågen, gillar verkligen min 3070, ger macho poäng med den i näven ;)

Skrotet hopmonterat efter målning. Tyckte färgen blev grymt bra, lite rå stealth-look och smälter ihop bra med gjutjärnsfärgen. Nu ska det bara byggas hjulbas, utsug och anhåll. :x

Målad maskin med stealth-look i en verkstad, omgiven av verktyg och förvaringsskåp.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Börjat med några "Rostorn" på beställning från frun, det blir 32x32mm, utgående från ekstolpar som legat några år i garaget. Lagom krokiga för ett utomhusprojekt. Det är ändå något visst med beställningar från frun - man får lite mer röreslemarginal med tiden på något sätt. ;)

För att slippa markera alla småbitar så gjorde jag en enkel jigg för dominon, listanslaget fixar ju inte vinklar tyvärr.

En collagebild av en trärostram under tillverkning, en Festool Domino fräs och en hemmagjord jigg för sammanfogning.
Skapa konto

Det blir fyra sidor på varje torn men det här var så långt jag hann idag...

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ola C skrev:
Skrotet hopmonterat efter målning. Tyckte färgen blev grymt bra, lite rå stealth-look och smälter ihop bra med gjutjärnsfärgen. Nu ska det bara byggas hjulbas, utsug och anhåll. :x

[bild]
Grymt jobbat och fantastiskt snyggt resultat!
Nu är det bara att ge pelarborren, svarven och Tormeken samma behandling för ett uniformt verkstadsutseende. ;)

//Ronnie

Redigerat:
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Nä du, försök inte...

Sluta pysslarn, du vet att han aaaaaldrig skulle klara av det ;)

• Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Sluta pysslarn, du vet att han aaaaaldrig skulle klara av det ;)
Jooodå, vi hjälper honom att växa med utmaningen. En liten knuff (spark?) i rätt riktning bara så är han snart i full gång!

//Ronnie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.