3 396 850 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Har påbörjat stege till den platsbyggda våningssängen jag gjorde för några veckor sen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick i veckan hem en kul grej som jag inte riktigt själv trodde på först, men var bara tvungen att testa. Den heter "Instant screen activator" och gör en plan yta till en passiv skärm, så den behöver varken batteri eller strömsladd! Perfekt att ha i verkstan för bl.a. ritningar.
https://youtu.be/9db1_nzNhE4
https://youtu.be/9db1_nzNhE4
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Köpte du bara en burk med aktivatorn? Jag köpte flera och kör min skärm på väggen. Här snackar vi storbilds-tv!pjodden skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 241 inlägg
Provat att svetsa plast med det "nya" punktusuget monterat. En gammal 125 mm kanalfläkt på 75 w och 400 m3/h. Tre meter alu-klädd ventilationsslang och en plåttratt från ngt gammalt ventilationssystem. Luften går ofiltrerad ut genom väggen. Tänker använda det till vanlig svetsning och slipning med vinkelslip också
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Coolt! Testat hur det blir med svetsgaser med?nanowire skrev:Provat att svetsa plast med det "nya" punktusuget monterat. En gammal 125 mm kanalfläkt på 75 w och 400 m3/h. Tre meter alu-klädd ventilationsslang och en plåttratt från ngt gammalt ventilationssystem. Luften går ofiltrerad ut genom väggen. Tänker använda det till vanlig svetsning och slipning med vinkelslip också
[bild]
[bild]
[bild]
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har limmat ihop första av två systainer-torn. Gjorde dessa med genomgående dominos som en liten slängkyss till mina festools Det är inte sista gången jag arbetar med genomfärgad svart mdf kan jag säga. Det är bara dubbelt så dyrt som vanlig mdf men jag misstänker att efter en vända med vax kommer de se så jäkla snygga ut...
De är egentligen tänkta till nya verkstan jag flyttar in i till sommaren men tänkte börja bygga en del av inredningen klart.
De är egentligen tänkta till nya verkstan jag flyttar in i till sommaren men tänkte börja bygga en del av inredningen klart.
Logga in
Skapa konto