Nu är cyklonen igång. Jag tror inte att det är mycket mer än ett och halvt år sedan jag köpte den....
Den verkar ta det mesta :)

En cyklonavskiljare monterad över en dammsugare på en MDF-vagn i ett verkstadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finlir återstår. Ett hyllplan och en låda skall på plats under dammsugaren men mina mdf-spillbitar börjar att tryta.

Redigerat:
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
S
Börjat lite smått, fräsmall tillverkad och några spillbitar fick agera testpiloter

@Björn M - Arboga maskinen fungerar fin fint(y)

Handtillverkad träfräsmall med klämmor och testbitar för träbearbetning.
Skapa konto

Skooda skrev:
Efter ett besök hos en av småsågarna (smasagarna.se), efter ett tips från pär h, så fick några reglar följa med hem, som ska användas till skivförvaringen.

[bild]

Redigerat:
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Roligt att se :). Enkelt! Eller hur.
Försök sätta bultarna närmare centrum på sargarna. Anledningen till förskjutningen är att de inte skall krocka. Det blir starkare ju närmare mitten de sitter.

Mvh Findus

pjodden skrev:
Äntligen fått tummen ur och fokuserat på förvaring till tvingarna. Bjuder på en byggbild i väntan på filmen... :) Troligen är den klar för tuben imorgon. :)

www.youtube.com/c/madebymagnus
Som utlovat finns byggvideo på tuben:
https://youtu.be/H5pYEHwXdB0

Klart nöjd med resultatet och som vanligt tänker man "varför har jag inte gjort detta tidigare?" ;)
Jag byggde den avsiktligt för stor för att kunna växa i med det ser lite sorgligt ut att jag inte har fler tvingar...

Träställning med hjul och upphängda verktyg som skruvstäd och metallskivor, ännu ej fullbelagd.
Skapa konto

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
S
(y) din lösning på malltillverkningen (spåra med bordssågen) är riktigt smidigt, ska tänka på att centrera bultarna

findus42 skrev:
Roligt att se :). Enkelt! Eller hur.
Försök sätta bultarna närmare centrum på sargarna. Anledningen till förskjutningen är att de inte skall krocka. Det blir starkare ju närmare mitten de sitter.

Mvh Findus

pjodden skrev:
Som utlovat finns byggvideo på tuben:
[länk]

Klart nöjd med resultatet och som vanligt tänker man "varför har jag inte gjort detta tidigare?" ;)
Jag byggde den avsiktligt för stor för att kunna växa i med det ser lite sorgligt ut att jag inte har fler tvingar...

[bild]
Det är många youtobers som gör ställningar för tvingar i dagarna...
Jag vill inte tala ner din konstruktion den hade varit mer än tillräcklig i min verkstad, men jag tycker mig se lite bättre finnich i denna film ;) https://youtu.be/c8e5PpMKmSY
Snygt jobbat Magnus!

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Hej,
Spenderat del av dagen med att fixa Ipad-, Ipad Mini-, och Iphone-hållare till familjen. Och de blev populära!
En iPad och iPhone på träställ. Tomma ställ i förgrunden. Inomhus, neutralt underlag.
Skapa konto

• Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Tack!

Japp där ligger man i lä! Kanske man ska börja fundera över nästa iteration redan nu... ;)

• Gilla
Seglartokig
  • Laddar…
Fräst in karmöverföring i garagedörren. Ett steg närmare passagesystem i garaget, lite bökigt när barnen inte kommer in där med sina nyckelbrickor :)

Kapat väggskivor och fått kast på sänksågen(!) Dåligt upplagt och så nöp sågen :(.

Skadad gummiflärp på sänksåg vid kapat partikelbräde och vit väggpanel.
Skapa konto

Var köper man ny gummiflärp?

Jag klöv till en tunn list av ett hårt träslag typ bok/ björk som motsvarar listens dimention och limmade den med kontaktlim.
Det blev väldigt bra faktiskt...

mexitegel skrev:
...Var köper man ny gummiflärp?
...och en klyvkniv?

;)

• Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
Ja, det skulle ju möjligen vara orsaken till att köra grönt istället :)

• Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ja, det skulle ju möjligen vara orsaken till att köra grönt istället :)
...men, med facit i hand och efterklok osv, var det du som betedde dig puckat eller hände det ändå? Du nämnde dåligt underlag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.