Tack för bilden, då är det solklart. Jag inbillade mig att det var lite grövre så jag gissade på M12 men så har jag också en tendens att ta till i överkant. Fyrkantsbrickan ser också lite stadigare ut än de vanliga runda som jag har hemma i lådan.
 
Jösses!

En ny Ingvar Kamprad i vardande :D
 
S
Åååå vad jobbigt det blir nu :( allt var planerat in i minsta detalj att bygga om två st höj/sänkbara bord till mobila arbetsbord men nu är allt omkull kastat efter att sett Findus verk :)

Edit: någon som vill köpa ett bord billigt?:)
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
S
Åtta set profilerade foderbrädor för dörrar eller fönster, staplade i snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillverkat 8 set med foder till hallen.
Tre timmars jobb från brädor till färdiga buntar. Fint med tillgång till ett snickeri (y)
 
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Är det med vertikal eller någon form av listhyvel du fått fram dessa? Vart ligger snickeriet då? ;)
 
gbghenke skrev:
Slipat färdiglimmad skärbräda. Är det nån som har en Jet 22-44 valsputs? Jag har ett litet problem med att spånet inte sugs upp på mitten, har det att göra med vinkeln som sugslangen har? (Den kommer nerifrån och har en ganska stor böj innan den terminerar i maskinen)


[bild]



[bild]
Riktigt snygg! Vad är det för träslag?
 
S
badtastex skrev:
Är det med vertikal eller någon form av listhyvel du fått fram dessa? Vart ligger snickeriet då? ;)
Både och :)
Vi har en femkutter (eller 6 är det egentligen) men brukar bara dimensionerna fyra sidor i den och sen köra profil i vertikalfräsen.
Snickeriet ligger där jag jobbar ;)
Trälist bearbetad på fyra sidor med synlig femkutter och vertikalfräs i ett snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Efter ett besök hos en av småsågarna (smasagarna.se), efter ett tips från pär h, så fick några reglar följa med hem, som ska användas till skivförvaringen.

Obehandlade träreglar staplade på betonggolv avsedda för skivförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



findus42 skrev:
Förläng stolparna och smäll på en billig skiva som stabiliserar toppen. 11mm OSB kommer duga. En botten behövs också. Skjuter du in skivorna från gaveln får du in 28 st 19mm mdf. Mer än så kan du inte rimligen behöva. Står skivorna på den leden så behövs ingen fackindelning. Tar bara onödig plats.
[bild]

Mvh Findus

PS.Byggde jag en sådan för en trång lokal så skulle jag skruva fast en hel skiva på insidan av stolparna på bägge sidor och använda utsidan för att hänga upp sågjiggar och mallar ;). DS
 
Redigerat:
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
Spräckt stenar.


Spräckt stor sten med fjäderkil borrar för stenspräckning på en jordig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fått tummen ur och fokuserat på förvaring till tvingarna. Bjuder på en byggbild i väntan på filmen... :) Troligen är den klar för tuben imorgon. :)

www.youtube.com/c/madebymagnus



Träkonstruktion för förvaring av tvingar i en välsorterad verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Fräst spår i nederkant på skjutdörrarna till ett garderobsbygge. Fick för första gången använt OF 1400:an -- trevlig maskin. Därefter slipat och påbörjat oljningen av dörrarna och täcksidor.

garderob1.jpg
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Gjort en spillvirkesförvaring. Inte lika eleganta ting som era men den är av spill för spill :)

Hemmagjord virkesförvaring under konstruktion i en rörig verkstad med verktyg och träspill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Robert-san01 skrev:
Spräckt stenar.


[bild]
Visst är det en underbar känsla när man hör knastret av att stenen delar sig? :)
 
FreQa skrev:
Visst är det en underbar känsla när man hör knastret av att stenen delar sig? :)
Mycket! Först undrar man vad som gick sönder. :)
 
Robert-san01 skrev:
Mycket! Först undrar man vad som gick sönder. :)
Haha
Vänta sedan till besvikelsen att stenen inte går sönder och man skulle behöva en kil till... Eller när jag lyckades sätta två borr mot varandra och hade ingen kvar att lossa dom...
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.