3 457 829 läst · 18 496 svar
3458k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tack för bilden, då är det solklart. Jag inbillade mig att det var lite grövre så jag gissade på M12 men så har jag också en tendens att ta till i överkant. Fyrkantsbrickan ser också lite stadigare ut än de vanliga runda som jag har hemma i lådan.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jösses!
En ny Ingvar Kamprad i vardande
En ny Ingvar Kamprad i vardande
Åååå vad jobbigt det blir nu allt var planerat in i minsta detalj att bygga om två st höj/sänkbara bord till mobila arbetsbord men nu är allt omkull kastat efter att sett Findus verk
Edit: någon som vill köpa ett bord billigt?
Edit: någon som vill köpa ett bord billigt?
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Riktigt snygg! Vad är det för träslag?gbghenke skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Efter ett besök hos en av småsågarna (smasagarna.se), efter ett tips från pär h, så fick några reglar följa med hem, som ska användas till skivförvaringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
findus42 skrev:Förläng stolparna och smäll på en billig skiva som stabiliserar toppen. 11mm OSB kommer duga. En botten behövs också. Skjuter du in skivorna från gaveln får du in 28 st 19mm mdf. Mer än så kan du inte rimligen behöva. Står skivorna på den leden så behövs ingen fackindelning. Tar bara onödig plats.
[bild]
Mvh Findus
PS.Byggde jag en sådan för en trång lokal så skulle jag skruva fast en hel skiva på insidan av stolparna på bägge sidor och använda utsidan för att hänga upp sågjiggar och mallar . DS
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Äntligen fått tummen ur och fokuserat på förvaring till tvingarna. Bjuder på en byggbild i väntan på filmen... Troligen är den klar för tuben imorgon.
www.youtube.com/c/madebymagnus
www.youtube.com/c/madebymagnus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg