3 396 059 läst · 18 265 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Såg inte skruvarna, vanpire
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Nä det tycker jag inte. Jag hade kunnat fått ett liknande infall. Frun säger att jag skruvar och mekar med maskinerna 70% och producerar 30%
Det kanske förpliktigar att snyggatill övriga maskin parken i matchande kulör
Det kanske förpliktigar att snyggatill övriga maskin parken i matchande kulör
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Köpte på mig ett par hyllor hos Classe för 199 kr/st. Klart godkända tycker jag Nästan så att jag vill köpa ett gäng till.
Jag tror på ordning. Tyvärr är jag den enda av fem i vårt hushåll. Eller ja, den femte tittar ut i maj men jag räknar inte med någon skillnad.
Jag tror på ordning. Tyvärr är jag den enda av fem i vårt hushåll. Eller ja, den femte tittar ut i maj men jag räknar inte med någon skillnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen monterat fräsen i plattan! Ska montera ihop anhållet en kväll i veckan. Förhoppningsvis får jag nollspänningsbrytare och 8mm-hylsa levererat i veckan. Kanske test till helgen? =)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stämmer bra det, hade inte sett det. Fick ut och kolla i garaget. =) Hyllplanen går att justera 100mm neråt gissar jag på. Men jag tror där är runt 50mm mellan fräsen och hyllan just nu. Men det ser tajt ut på bilden.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Har precis blivit ägare av en väldigt lik ejcasåg.
Lite damm och smuts och lite rost på bordet men går som en klocka. Inga vibrationer, bladspänningen verkar fungera fint.
Gummina på hjulen ser nästan nya ut. Enligt ägaren har den använts ytterst lite. Han gissade den var från sent 80-tal.
Tung som ett as men tar inte mer golvyta än min lilla inca.
Lite damm och smuts och lite rost på bordet men går som en klocka. Inga vibrationer, bladspänningen verkar fungera fint.
Gummina på hjulen ser nästan nya ut. Enligt ägaren har den använts ytterst lite. Han gissade den var från sent 80-tal.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Ojoj vilket gött skick ) min var inte sådär presentabel )vectrex skrev:Har precis blivit ägare av en väldigt lik ejcasåg.
[bild]
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 556 inlägg
Jag är INTE avundsjuk på din nya snygga bandsåg...vectrex skrev:Har precis blivit ägare av en väldigt lik ejcasåg.
Ps du vill inte byta den mot en extra inca? ds
Tror det är ett bra köp du gjort..
Grattis! BA-50? Ca 250 kg väger den. Tror dock den är sent 70-tal lr tidigt 80-ral snarare än sent. Blir fortfarande glad varje gång jag använder min (som är nära identisk bortsätt hastigheter och en rolig lösning för "spånblåsning")vectrex skrev:Har precis blivit ägare av en väldigt lik ejcasåg.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Förr så trodde jag att
Lycka = God hälsa och dåligt minne
Men nu inser jag att
Lycka = Egen Bandsåg
Lycka = God hälsa och dåligt minne
Men nu inser jag att
Lycka = Egen Bandsåg