3 474 728 läst · 18 524 svar
3475k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Nu sitter den i stort sett där den gamla satt, över diskbänken. Det finns två stycken plafonder men eftersom elen är som den är så fungerar inte dessa, och vi kör timer på lampan så är det den smidigaste lösningen.K _KirderF_ skrev:
Vill inte ändra något jag inte måste.
Gått igenom verktygen som följde med min svarv. Gubben som byggde denna svarv la mycket tid på att tillverka tillbehör. Svarven jag fick är tydligen svarv nummer 2 han byggde där allt han inte va nöjd med åtgärdades.Känner att jag har en väldig tur som fått ta över denna svarv
Inte jag, men sonen går loss med svets och vinkelslip på Epabygget som ska ersätta den som brann upp.
Inte så tokigt för en som har mindre än 20h erfarenhet som dessutom var för 3 år sedan, svetsa 6mm vinkeljärn mot tunn bilplåt.
Måste vara stadigt med 1100 liter baslåda med 4st 15" och 13500W
Inte så tokigt för en som har mindre än 20h erfarenhet som dessutom var för 3 år sedan, svetsa 6mm vinkeljärn mot tunn bilplåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste vara stadigt med 1100 liter baslåda med 4st 15" och 13500W
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Ballt! Har tänkt rätt länge att jag skulle vilja göra biltong. Smart lösning med plastbacken, kommer kopiera det när jag om några år tar tag i projektetFrustrator skrev:
Om det vore så väl. 😊Hep skrev:
Det var en väldigt smal dörr mellan hall och vardagsrum, nu är det 50cm bredare och full höjd. Gjort samma mellan entre och hall med, mycket luftigare. 6 innerdörrar på 3 rum är att ta i. Nu blir det 3 kvar.
Nästa steg är nytt golv. Granit eller linoleum lutar det åt.
Och så måla, lacka om snickerier, fixa fler eluttag.... Kommer ha att göra.
Snyggt men du får antingen skruva fast maskinen i golvet eller fästa den i en skiva med ett större fotavtryck.
Så här gjorde jag med min Arboga. ( det var en smula knepigt att sätta försänkta skruv underifrån i skivan men funkar bra då de väl sitter där.)
Så här gjorde jag med min Arboga. ( det var en smula knepigt att sätta försänkta skruv underifrån i skivan men funkar bra då de väl sitter där.)