Träsida, skrivbord, skåp, lådor, hyllor, kabel, papper på golvet, inomhus, kontorsmiljö, juldekorationer, parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt skrivbord med lådor och dörrar i ett rum, laptop på bordet, parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg, förmodligen en sticksåg, från Bosch på arbetsbänk i verkstad med diverse verktyg och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinrum med hyllor och flaskor, tomma utrymmen, enkel belysning, mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag passade på att köpa en sänksåg när Amazon sålde för nästan halva priset för ca 14 dgr och har hunnit ett par mindre projekt. Först en ombyggnad av en gammal furubyrå och sedan vin/matkällaren som fått skräddarsydda hyllplan. Sänksågen är verkligen bra när man sågar skivmaterial.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Nedmonterad elektronisk enhet med kretskort, kablar, fläktar, och lödkolv i bakgrunden. Reparationsarbete pågår, kanske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bytt en trasig fläkt i min benq w2000 projektor, det var en standard 80x80x25 chassi fläkl som började låta förjävligt. Tyvärr så hittade jag inga specar på den så jag hoppas att ersättaren producerar ungefär samma luftflöde, som tur var så var det "bara" elektronikfläkten som pajade, inte lampläkten. Oturligt nog så var det inte inte standardkontakt så jag fick ta till mina obefintliga löd-skills och konstruera en adapter genom att slakta den gamla trasiga fläkten.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Limmat ihop ett par skivor Valchromat. Ska bli bord till nya pelarborren.

Verkstadsarbetsbänk med skruvtving och långa metallister, verktygsförvaring i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade tänk fälla in ett par incraskenor. Tänkte att det var bäst att dubbelkolla så tvingarna passade, men tji fick jag. Ingen av tvingarna passade i nån av skenorna.

Har incra tröttnat på att man använder festooltvingar och lagt på ett par tiondelar i spåret eller har jag lyckats få två måndagsex?
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
D.M. D.M. skrev:
Limmat ihop ett par skivor Valchromat. Ska bli bord till nya pelarborren.

[bild]

Hade tänk fälla in ett par incraskenor. Tänkte att det var bäst att dubbelkolla så tvingarna passade, men tji fick jag. Ingen av tvingarna passade i nån av skenorna.

Har incra tröttnat på att man använder festooltvingar och lagt på ett par tiondelar i spåret eller har jag lyckats få två måndagsex?
De Incraskenor jag har är perfect match till festooltvingar. Men de skenorna har ett par år på nacken.

Edit. Verkar lite långsökt de skulle ändra profilen pga festooltvingarna, just kompabiliteten är väl ett av de bättre försäljningsargumenten.
 
Redigerat:
Ola C Ola C skrev:
De Incraskenor jag har är perfect match till festooltvingar. Men de skenorna har ett par år på nacken.

Edit. Verkar lite långsökt de skulle ändra profilen pga festooltvingarna, just kompabiliteten är väl ett av de bättre försäljningsargumenten.
Jo, jag såg att du har mätt tidigare och att det verkar passa för de flesta. Håller med, jag tror inte heller att de ändrat specifikt för detta, men man kan ju ha gjort nån justering så att det inte passar längre. Jag har haft skenorna liggandes ett par år, så frågan är om det är värt att beställa nya och riskera att de inte heller funkar.
 
D.M. D.M. skrev:
Jo, jag såg att du har mätt tidigare och att det verkar passa för de flesta. Håller med, jag tror inte heller att de ändrat specifikt för detta, men man kan ju ha gjort nån justering så att det inte passar längre. Jag har haft skenorna liggandes ett par år, så frågan är om det är värt att beställa nya och riskera att de inte heller funkar.
Dom här passar iaf och är antagligen lite billigare än Incra. https://www.fine-tools.com/juuma-t-nutschiene.html
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Ikeas gardinskena?
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
O ohlinj skrev:
Ikeas gardinskena?
Vilken?
 
Ola C Ola C skrev:
Dom här passar iaf och är antagligen lite billigare än Incra. [länk]
Tackar för det, det får bli till nästa gång. Mätte en gång till, och det var inte mycket som felade för att det skulle passa. Efter att ha slipat av ett par tiondelar på tvingarna så passar de fint 😀.

Verkstadsbänk med skruvstäd, verktyg, limklämmor och borrhållare. Organiserat och rent snickeriutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Rullarna i sekundären gick sönder på gården...
Planerad åkning imorgon med besök som åkt 40mil



Tur det inte var mer än nån minusgrad, hade inte alla grejer så får handla lite direkt dom öppnar och fortsätta, förhoppningsvis är jag klar innan dom kommer
 
  • Ledsen
  • Wow
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Rullarna i sekundären gick sönder på gården...
Sekundären? Är det en skoter eller vad är det?
 
Redigerat:
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Sekundären? Är det en skoter eller ad är det?
Primären på en snöskoter sitter på axeln på motorn. Sedan är det en variatorrem över till sekundären som i sin tur driver remmen eller kjedjan som gör att bandet går runt. Det är en fin morgon med ca 15cm nysnö i Sälen så idag blir det kul!
 
  • Snöskotrar framför snötäckta stugor i vinterlandskap, klart väder, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 12 till
  • Laddar…
Upptäckte när jag tog bort adventsbelysningen i vår vaktstuga/klubbstuga i båthamnen att lysröret behövde bytas.
Armaturen var rätt rostig och tejpad med brun packtejp och jag ville inte ens försöka ta ned gallret/rastret.

Fick tag i en armatur nu när allt ska bytas till LED med två Master Philips TL5 HE 28W/840.
Den sitter med stickkontakt så det är ju en tillfällig installation 😉

Biltemas stickpropp var totalt värdelös så hittade en S-märkt på en gammal skarvsladd och det var rätt stor skillnad kan jag säga. Vilken stor skillnad det är att skala EK jämfört med RK till båtar. Isoleringen bara flyger av.

Den öppna dosan är inte mitt fel. Det är trefas som någon tvingats dra enfas till så endast ett eller två uttag fungerar.

Lysrörsbelysning under skåp med eluttag och synliga kablar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elkontakt hålls upp, demonterad, synliga trådar och skruvanslutningar, inomhus, arbetsyta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En avbitartång klipper igenom en vit elektrisk kabel med exponerade färgade trådar på en soffiarmstöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.