Slungat snö, ärvd Stiga Blizzard som gör jobbet över förväntan.
Saknar lyse på den men kan kan inte få allt, säger vi till barnen iaf... 🤷

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Den gamla långa bron till Brioträbanan började ge upp i gångjärnet så när jag ändå hade den i verkstaden för lagning så passade jag på att höja bron så den passar med dagens lok och vagnar. Inte den vackraste modifieringen man kunde göra men den funkar.
Ett rörigt verkstadsrum med olika verktyg, träbitar i skruvstycken och en elektrisk värmare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trädel hålls av en skruvtving på en arbetsbänk i en rörig verkstad.
Skapa konto
Verkstad med trädelar, verktyg och byggmaterial. Oorganiserat utrymme med pågående hantverksprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Ett litet Brio tips. Om du vill göra egna järnvägar så finns det anpassade fräsar för just briojärnvägar, både för spåret och pusselbiten i ändarna. Såg den när jag shoppade runt o tyckte det såg intressant ut, trist nog har jag själv ingen användning för den.

Edit
Här såg jag den:
https://www.sautershop.com/railway-cutter-set-s-8-mm-e-09050

• Gilla
hobbs och 5 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Ett litet Brio tips. Om du vill göra egna järnvägar så finns det anpassade fräsar för just briojärnvägar, både för spåret och pusselbiten i ändarna. Såg den när jag shoppade runt o tyckte det såg intressant ut, trist nog har jag själv ingen användning för den.

Edit
Här såg jag den:
[länk]
Tack för tipset men det finns spår så det räcker, i julas byggde vi spår runt hela nedervåningen och idag fick kidsen en sats med grejor från Lidl.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Slungat snö, ärvd Stiga Blizzard som gör jobbet över förväntan.
Saknar lyse på den men kan kan inte få allt, säger vi till barnen iaf... 🤷
Batteridriven cykellyse av det starkare slaget eller en pannlampa (på slungan)? Det finns också fästen för ficklampor som utan problem ger 1000 lumens.

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Batteridriven cykellyse av det starkare slaget eller en pannlampa (på slungan)? Det finns också fästen för ficklampor som utan problem ger 1000 lumens.
Ja en batterilampa är nog enklaste lösningen. 👍

Tule54 Tule54 skrev:
Den här kanske:

[länk] 😎
Den där är faktiskt orimlig bra för pengen. Använder den till ruskigt mycket.

Enda jag saknar är att den skulle ha två effektlägen så man kunde få batteriet att räcka längre när man inte behöver maxljus...

/Jocce

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Må vara prisvärd men jag tror att det en sån här mer är @FredrikR 's jam!
[länk]

Fäst en 5/8 skruv nånstans på lämpligt ställe på maskinen så kan du gänga dit en sån. Lär ju lysa tillräckligt iaf, sätter den på fyrhjulingen ibland :)
Haha, en sån finns i samlingen sedan någon Black Week eller liknande 😇🫣

Ett träbord, golv, inne i ett mysigt rum, inredningsdetaljer, växter, hemtrevlig atmosfär.
Skapa konto
Två träpallar på ett trägolv framför en bäddsoffa, mysig inredning, varmt ljus, hemtrevlig atmosfär.
Skapa konto
Träarbetsprojekt i verkstad, runda trädelar, verktyg synliga, snickeriverktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Träkomponent med urtagningar vid en arbetsbänk inne i en verkstad.
Skapa konto
Verkstadsmiljö med träben, rund träskiva, handskar och sågspån på arbetsbord, diverse trämaterial i bakgrunden.
Skapa konto

Ett par pallar.

• Gilla
hobbs och 20 till
  • Laddar…

• Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Älska
jockeping och 23 till
  • Laddar…
tommib
Pysslat lite
Eluttag med knappar och kabel, blå skyddslock, vit låda, CE-märkning, IP55-klassificering.
Skapa konto

Elprojekt, öppnad kopplingsdosa med elektroniska komponenter, kablar, WAGO-klemmor och relämodul på skrivbord.
Skapa konto

Det är en ful och klumpig variant av en Shelly plug. Vad är vitsen med detta då? Varför inte bara köpa en Shelly plug? Jag tänker att det här bygget är lite tåligare. Dessutom fick jag anledning att träna på lödning och så fick jag (köpa) såna snygga industriella kontrollampor.

• Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Min gamla loklykta jag gjorde iordning för några år sedan har saknat en ljuskälla. I helgen satte jag därför igång med ett litet lödprjojekt och idag testade jag fotogenbrännaren i lyktan, kanske inte världens vackraste skapelse men den är ju mest till för att lysa upp tillvaron.

Verkstad, bordsklämma, metallföremål, gasbrännare, oorganiserad, verktyg, bråte, arbetsyta, kreativ röra.
Skapa konto
Svart kakelugn med kaffekanna på spishäll i ett kök. Modernt och traditionellt blandat.
Skapa konto
Brinnande oljelampa inuti en vit och blå lykta, varm ljus, reflektion i rund spegel.
Skapa konto
Svart köksspis med brinnande ljus i rund öppning, tegelliknande kakel i bakgrunden, husgeråd till vänster.
Skapa konto
En svart vedspis med eld i, upplyst i ett mörkt kök.
Skapa konto

• Gilla
Alatan och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.