Blev klar, ja förutom list längst ner, med hallmöbeln idag iaf! Kollade i telefonen och sågade första skivorna till garderoben den 1a januari i år så det tog ju ganska precis ett år att bli klar. Blev några förändringar från ursprungliga skissen, på det stora hela väldigt nöjda för att vara första större projekt vi gjort.

3D-modell av ett inbyggt garderobskoncept med skjutdörrar och inredning organisering, renderat på skärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hall med vit garderob, skohylla och upphängda jackor mot blommig tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 18 till
  • Laddar…
Provat mitt nya 0.05mm tjocka (eller rättare sagt tunna!) sticksågsblad. Funkade över förväntan.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Robert-san01 och 18 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Provat mitt nya 0.05mm tjocka (eller rättare sagt tunna!) sticksågsblad. Funkade över förväntan.
[video]
Tjusigt, vad var det för slags blad?
0.05 är ju typ ett Shims...
 
Ola C Ola C skrev:
Provat mitt nya 0.05mm tjocka (eller rättare sagt tunna!) sticksågsblad. Funkade över förväntan.
[video]
Sånt där kan du ju inte lägga upp utan att berätta mer.
 
Låter onödigt tjockt, 0,04 är det som gäller nu för tiden.
 
  • Haha
  • Wow
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Provat mitt nya 0.05mm tjocka (eller rättare sagt tunna!) sticksågsblad. Funkade över förväntan.
[video]
5 hundradelar??? Har du bild?
 
Fullt upp med skottning
 
  • Röd traktor med snöblad, kväll, snöplogning, belysning från höger, inga människor, parkering i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Tjusigt, vad var det för slags blad?
0.05 är ju typ ett Shims...
Hep Hep skrev:
Sånt där kan du ju inte lägga upp utan att berätta mer.
K Kane skrev:
5 hundradelar??? Har du bild?
Fiffel o båg bladet lanseras 1a april nästa år. Sorry jag fick ett infall att skoja lite med er😁

Hade ju varit största revolutionen sen Tormeken om det funnits ett sticksågsblad som kunde göra urtaget i filmen.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Jag skriver det igen. Sånt där kan du ju inte lägga upp utan att berätta mer.
 
  • Gilla
MrJozk
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag skriver det igen. Sånt där kan du ju inte lägga upp utan att berätta mer.
Det här var bara ett test, grainmatchad lådfront som ska se ut som den är skuren ur frontstycket. Vilket den ju är, men inte med sticksåg🙂 Stora utmaningen är att det är 50cm frihängande pinne över o under lådan o ska dessutom va så tunt det går för att maxa förhållandet lådhöjd/sarghöjd. Kommer bli lite justeringar baserat på detta testet, full byggvideo kommer när bordet är färdigt.
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Ett tag trodde jag att ditt nyårslöfte var att sluta vara hjälpsam och pedagogisk och i stället bara lägga ut saker utan förklaring för att förvirra oss andra. Än är jag inte säker på om det är så, eller om videon gör det tydligare. Jag vet faktiskt inte vilket av alternativen jag hoppas på.
 
  • Gilla
  • Wow
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Ett tag trodde jag att ditt nyårslöfte var att sluta vara hjälpsam och pedagogisk och i stället bara lägga ut saker utan förklaring för att förvirra oss andra. Än är jag inte säker på om det är så, eller om videon gör det tydligare. Jag vet faktiskt inte vilket av alternativen jag hoppas på.
Nu sitter ju ett gäng från ett icke nämnt företag och försöker begripa hur hans jigg som åstadkommit detta kommer se ut så de kan kopiera den....
 
  • Haha
  • Gilla
Hisen och 3 till
  • Laddar…
Kapat upp och klyvt 1,4 m2 (stjälpt mått) ved av körsbär med elkjedjesåg och klyvyxa. Så nu är förrådet åter fullt igen. Hoppas att fukten går ner lite till nu när det blir köldgrader igen.

Trädgård med träd, staket, vedkapning, vedstapel, gräs, och lite snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
Spara lite att röka med
 
  • Gilla
Hennke85 och 1 till
  • Laddar…
Slungat snö, trillat ner 15cm från igårkväll till imorse.
 
  • Älska
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.