3 384 037 läst · 18 228 svar
3384k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Provmonterat ihop kaminen. Började med att borra ur alla gamla skruvar och gänga i hålen men övergav detta då passformen var för kass och borrade upp hålen istället då nu sitter det mutter och bricka på insidan istället. Påbörjade även nytillverkningen av ena spjällaxeln men det blev det inga bilder på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Lastat för transport till verkstan...(dvs mitt garage) förbannat att den bara gick bra i tio minuter... Sen kom de nå ny skit i förgasaren nu går den på två cylindrar när jag chockar lite... Men den har stått sen 2016 så man får väl ha lite överseende.
Logga in
Skapa konto
Gjutit ytterligare en etapp i kallverkstan. Sakta men säkert ersätts jordgolvet kring de gamla stenblocken.
Då inga fordon eller liknande ska in här så är det inte så noga med resultatet eller underarbete. Endast till för att gå på.
Använde Milwaukees CBLDD skruvdragare till att blanda med. Den drog endast 2 pluppar på 5ah batteriet till ~60kg grovbetong.
Då inga fordon eller liknande ska in här så är det inte så noga med resultatet eller underarbete. Endast till för att gå på.
Använde Milwaukees CBLDD skruvdragare till att blanda med. Den drog endast 2 pluppar på 5ah batteriet till ~60kg grovbetong.
Efter två år på verkstan* är röda faran igång igen. Skönt att slippa skotta bort 40 cm plogvall med spaden.
*) Skulle bara byta en rem som jag köpte för två år sedan. Nu när jag äntligen kom till skott tog det fem minuter...
Logga in
Skapa konto
*) Skulle bara byta en rem som jag köpte för två år sedan. Nu när jag äntligen kom till skott tog det fem minuter...