3 463 982 läst · 18 510 svar
3464k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
FreQa skrev:
Målar du med hammaren också❓FreQa skrev:
Kan tilläggas, med flera trådar om argsinta bin/getingar, att jag målat förbi 3 bon. Visst har jag gjort dem irriterade men har rört mig sakta då så de har väl inte uppfattat mig som farlig.FreQa skrev:
Renoverat av/på knappen på min B&D lövblås från 1987.
Mekaniken till knappen hade slitits ut, så den nådde inte fram längre till själva strömbrytaren. Några varv tunn ståltråd runt en axel av plast och lite fett så gick den fint igen.
Mekaniken till knappen hade slitits ut, så den nådde inte fram längre till själva strömbrytaren. Några varv tunn ståltråd runt en axel av plast och lite fett så gick den fint igen.
Mycket fin skärbräda! Har du något knep för att undvika sprickbildning när du sågat och torkat en sån rejäl bit?V vectrex skrev:
Mvh Mackk
Har själv inte hållit på med finsnickeri men kan förstå tillfredsställelsen.
Idag har jag snidat ihop ett fäste till ett vattenpass som ska monteras på husvagnen och det är kul att forma material med relativt enkla medel.
Själv jobbar jag i en större mekanisk verkstad med massa avancerade maskiner men ändå så är denna framsnidad med vinkelslip och borrmaskin.
Idag har jag snidat ihop ett fäste till ett vattenpass som ska monteras på husvagnen och det är kul att forma material med relativt enkla medel.
Själv jobbar jag i en större mekanisk verkstad med massa avancerade maskiner men ändå så är denna framsnidad med vinkelslip och borrmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder