3 473 768 läst · 18 524 svar
3474k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Börjat bygga den nya spånsugsanläggningen till sist. Ett sk renluftsaggregat med extremt små partikelutsläpp efter rening. Blir mkt plock och böjar när man inte har takhöjden överallt. Hoppas nu att man kan hålla astman och nu tyvärr diagnostiserad KOL i schack. Man måste ta sig vidare i livet, snickra ger jag aldrig upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sågat akustikpanel vid snedtak med hjälp av T-vinkel och japansåg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 211 inlägg
Smällt ihop en sågbock för slanor av nåt mellanting av såna här modeller
.
Borde tagit en bild, men de ser ju sådär ut i spillvirke. Och nu är det för mörkt.
Tror 25 cm till ”sågbotten” blev lite för lågt, men får väl se.
Logga in
Skapa konto
Borde tagit en bild, men de ser ju sådär ut i spillvirke. Och nu är det för mörkt.
Tror 25 cm till ”sågbotten” blev lite för lågt, men får väl se.
Jag smet från ägg, svärmor och barn och fick ett par timmar på skolan helt själv. Tyst och lugnt, alla tvingar för mig själv och ett steg framåt med TV-bänken.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 1 845 inlägg
På onsdag kommer de och tar ned björkarna. Jag har byggt ett nytt hus åt dem av allt virke jag hade hemma. Egentligen borde det vara något sorts stöd mellan sektionerna också, men nu är faktiskt alla sparade brädstumpar och regelbitar slut.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Lagade högtryckstvätten igår, den nya kodningen hade legat till sig lagomt länge nu, eller så var det först nu det var lämpligt att tvätta hemma igen
Tänkte byta däck idag, men då jag hade ”hjälp” av dottern så tog allt väldigt mycket längre tid än normalt, så hann bara tvätta fälgarna ordentligt!
Tänkte byta däck idag, men då jag hade ”hjälp” av dottern så tog allt väldigt mycket längre tid än normalt, så hann bara tvätta fälgarna ordentligt!
Logga in
Skapa konto
Konding eller kodning?richardtenggren skrev:Lagade högtryckstvätten igår, den nya kodningen hade legat till sig lagomt länge nu, eller så var det först nu det var lämpligt att tvätta hemma igen
[bild]
Utan "stjälpreda" hade du bara blivit klar med hälften av hjulen.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg