3 395 937 läst · 18 265 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag tänkte på de Blum som Ikea kör med, där de har expander i småhålen på sidan om ”pottan”S sinuslinus skrev:
De där vill jag hävda Ikea kör med också, väldigt smidigamowatom skrev:
Tackmexitegel skrev:
Yes, stommen i 19mm och dörrarna i 14mm.
I stommen skruvade jag med 20mm spax 4mm skruv och i dörrarna 16mm. Var det jag hade hemma, och eftersom jag körde fyra på varje dörr känns det lugnt
Använt de flesta av sågarna jag har att tillgå, lyckades släpa fram både bordssåg, kap/ger, sänksåg, cirkelsåg, "multisågen" och sticksågen, men lyckades äntligen få tummen ur och omvandla ett lager av spillbitar och sparat skivmaterial till en sedan länge behövlig omorganisation av smådelar och boxxar.
Inte så tjusigt med mestadels OSB, men det blev iaf funktionellt.
Måste köpa ett gäng sortimentlådor till med, den där asymmetrin skaver nästan värre än tidigare kaos i OCD-hjärnan...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste köpa ett gäng sortimentlådor till med, den där asymmetrin skaver nästan värre än tidigare kaos i OCD-hjärnan...
Gillar designen!mrVoodoo skrev:Använt de flesta av sågarna jag har att tillgå, lyckades släpa fram både bordssåg, kap/ger, sänksåg, cirkelsåg, "multisågen" och sticksågen, men lyckades äntligen få tummen ur och omvandla ett lager av spillbitar och sparat skivmaterial till en sedan länge behövlig omorganisation av smådelar och boxxar.
[bild]
Är hyllorna "ommöbleringsbara" på höjden eller är gavlarna limmade eller på annat sätt odemonterbara.
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 312 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 312 inlägg
Ja den designen ska jag definitivt sno till spik & skruvförvaringen för oavsett vad jag testat hittills har det alltid blivit kaos efter ett tag för att det inte riktigt passar så bra som det borde.
Hyllorna till sortimentlådorna är helt fasta, men i delen för L-boxxarna så är de, ska vi säga halvfasta. Tänkte att det kanske blir läge att möblera om där nån gång, sortimentlådorna lär få vara som det är. Syns inte riktigt på bilden hur tajt det är heller kanske. Det är 5mm kvar till taket typ ovanför de små svarta sortimentracken på toppen, ska dit med ett tredje sådant också (använder dessa till väldigt små delar som inte gör sig i de större sortimentlådorna). Så ny nyttjas iaf den golvytan till max.FredrikR skrev:
Riktigt snyggt.mrVoodoo skrev:Hyllorna till sortimentlådorna är helt fasta, men i delen för L-boxxarna så är de, ska vi säga halvfasta. Tänkte att det kanske blir läge att möblera om där nån gång, sortimentlådorna lär få vara som det är. Syns inte riktigt på bilden hur tajt det är heller kanske. Det är 5mm kvar till taket typ ovanför de små svarta sortimentracken på toppen, ska dit med ett tredje sådant också (använder dessa till väldigt små delar som inte gör sig i de större sortimentlådorna). Så ny nyttjas iaf den golvytan till max.
Vill också ha... men hur fn gör du för att komma ihåg vad som är var i alla sortimentet lådor?
Frugan ville köpa en piedestal till en blomma, men då vi har ”köpstopp” denna månaden så byggde jag en enkel sådan istället. Byggt av två gamla 45x45 reglar med hjälp av kap, cirkelsåg och halvkass sandpapper. Inte den snyggast skapelsen, men funktionen finns där. Billig var den också…
Verktygstokig
· Halland
· 7 556 inlägg