192 279 läst · 1 031 svar
192k läst
1,0k svar
Vad händer hos IP-Only?
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 475 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 475 inlägg
Klippet fungerade, ska bli intressant att höra vad parterna säger efter mötet.Mikael_L skrev:Det är om IPonly i TV4's morgonTV nu.
Jag vet inte om denna video fungerar för alla, inte för mig i alla fall, orkar inte kolla varför, jag såg det ju live nyss.
Kolla kl 9 på linjärTV annars, om ni vill.
Ardalan Shekarabi ska tydligen ta ett snack med IPonly, men det var väldigt diffust dock.
[länk]
Det jag gillar mest med annonsen är att de inte alls nämner att det kanske inte var så smart att gå in i radiotystnad i över ett år.
Om kunderna varken får det de beställt, besked om leverans eller häva avtal så är det inte konstigt att de är mest hatade bolaget på landsbygden
Jag har för övrigt haft "förmånen" att jobba med deras företagsdel med och med tanke på den bristande leveransen där så är det mer "vi är klåpare som inte vet vad v tagit på oss" som är förklaringen i mina ögon än "sten i marken och jobbigt med tillstånd".,
Om kunderna varken får det de beställt, besked om leverans eller häva avtal så är det inte konstigt att de är mest hatade bolaget på landsbygden
Jag har för övrigt haft "förmånen" att jobba med deras företagsdel med och med tanke på den bristande leveransen där så är det mer "vi är klåpare som inte vet vad v tagit på oss" som är förklaringen i mina ögon än "sten i marken och jobbigt med tillstånd".,
Medlem
· Södermanlands län
· 111 inlägg
Man har nu meddelat att man kommer och fräser ner tomrör om en dryg vecka. Ser även att man gjort kabelmarkeringar längs vägen så nu finns det hopp.
Man ska i huvudsak fräsa ner kabeln i vår väg, s.k. trenching. Markägarna ville gärna ha det så och det ska läggas ny asfalt nästa år så det passar bra. På grusvägsdelen ska det förhoppningsvis inte bli några problem.
Ska bli intressant att följa.
Börjar faktiskt se ljuset i tunneln. (Bara det nu inte är ett mötande tåg...)
Man ska i huvudsak fräsa ner kabeln i vår väg, s.k. trenching. Markägarna ville gärna ha det så och det ska läggas ny asfalt nästa år så det passar bra. På grusvägsdelen ska det förhoppningsvis inte bli några problem.
Ska bli intressant att följa.
Börjar faktiskt se ljuset i tunneln. (Bara det nu inte är ett mötande tåg...)
Hmm, ska det fräsas ner mha sk. "microtrenching" (typ 2cm bred kanal)?
Det har varit blandade erfarenheter av microtrenching i USA, där t.ex. Google fick backa ur vissa projekt då det visade sig vara ganska känsligt.
Det har varit blandade erfarenheter av microtrenching i USA, där t.ex. Google fick backa ur vissa projekt då det visade sig vara ganska känsligt.
Är på Kreta nu och över allt där vi kört har man gjort 5-10 cm fräsning i asfaltsvägarna.
En väg som var ca 50 km till Chora Sfakia över berget var fräst hela vägen. Men vet inte vad de kört ned, men inte el för den hänger i stolpar. Måste kolla om det är fiberstråk för mobilsurf fungerar perfekt.
En väg som var ca 50 km till Chora Sfakia över berget var fräst hela vägen. Men vet inte vad de kört ned, men inte el för den hänger i stolpar. Måste kolla om det är fiberstråk för mobilsurf fungerar perfekt.
Såga ner ducten på det viset var det vi försökte med här i området 2007-08. Det gick åt pipan pga att förläggningsmetoden inte fanns i Tekniska kontorets (stadens) tekniska handbok med godkända metoder. Tror att det är en bra metod generellt och absolut i större gator där asfalten är så djup att man inte behöver såga igenom densamma (då blir snittet väldigt fint).Z Zakalwe skrev:
Medlem
· Södermanlands län
· 111 inlägg
Man fräser ner slangen både där det är asfalt och där det är grusväg.
Tydligen två olika maskintåg om jag fattat det rätt.
Ska bli spännande att följa.
Tydligen två olika maskintåg om jag fattat det rätt.
Ska bli spännande att följa.
Är du säker att man inte får ner fibern under asfalten? Vid nästan alla omasfalteringar fräser de bort en stor del av befintlig asfalt. Det blir då riskfyllt om man fräser lite djupt och kommer åt den tänker jag.MathiasS skrev:
Här verkar det iaf hända grejor. 3 år sedan vi skrev avtal med IP-only sedan dess har det varit några krystade mail om markägare, tillstånd osv. Förra torsdagen ringde det för att boka tid och diskutera grävningen på vår tomt. De kom i tisdags och satte upp två boxar, en inne och en ute. Löfte om att alla i värt område skulle ha fått fungerande fiber innan årsskiftet.
Plötsligt händer det....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plötsligt händer det....