192 283 läst · 1 031 svar
192k läst
1,0k svar
Vad händer hos IP-Only?
Medlem
· Södermanlands län
· 111 inlägg
Spännande.. ett nytt byggbolag hörde av sig och gjorde ett försök idag men det gick inte att blåsa igenom från min fastighet till skåpet.
Frågan är hur de tidigare har kopplat ihop allt.
De ska ha en grävare på plats nästa vecka och kolla skarvarna så kanske då
Frågan är hur de tidigare har kopplat ihop allt.
De ska ha en grävare på plats nästa vecka och kolla skarvarna så kanske då
Det kan hända även de bästa att det är blåsstopp, har man bara rätt utrustning och underhållen utrustning så får man det väldigt exakt var stoppet är. Så vet man bara hur det är grävt så mäter man ut det med ett mäthjul och tar en grop. Det är en standard åtgärd.D09 skrev:
Är lite krångligare med tungblåst efter xxx m, då försöker man hitta var det går tungt, ibland får det bli draggropar. Nackdelen med det är om det senare skulle behöva blåsas ny fiber att problemet finns kvar någonstans.
Man gjorde ett försök mellan mitt hus och kopplingskåpet som säkert är 150m bort och däremellan två skarvar ( min tomtgräns samt vid grannens gräns ).
misstänker att det har med grannens punkt att göra.
jag var riktigt försiktig när jag la min samt la fiberslangen i skyddande pex för säkerhet skull.
vad brukar orsaka blåsstopp?
misstänker att det har med grannens punkt att göra.
jag var riktigt försiktig när jag la min samt la fiberslangen i skyddande pex för säkerhet skull.
vad brukar orsaka blåsstopp?
Det fixar dom. Det slarvas ibland att man kapar duct med slöa verktyg och kan ge problem. Dåligt lagd/skadad dukt, men även felkopplad. Även fektigt gjord skarv, ej riktigt intryckt dukt eller snedkapad.
Redigerat:
Då fick vi precis mail från IP-only om att vi är anslutna till deras nät och att tjänsteleverantören kommer höra av sig snart. Två lampor på den inre boxen lyser grönt. Hög tid att dra fram en nätverkskabel då känns det som