Stickan56 Stickan56 skrev:
Okey! Han fick rätt i ARN.
Vad skall han göra nu då? Kommer någon annan att leverera eller skall han sitta där och tjura?
Om inte projektet läggs ned så kommer han att få sin fiber så småningom.

Stickan
I detta fallet gällde frågan huruvida man kan kräva ersättning om man vill avbeställa efter 3 år och utan avgift pga avtalsbrott.
Vilket också varit uppe till diskussion gällande IP-Only.

Stickan56 Stickan56 skrev:
Okey! Han fick rätt i ARN.
Vad skall han göra nu då? Kommer någon annan att leverera eller skall han sitta där och tjura?
Om inte projektet läggs ned så kommer han att få sin fiber så småningom.

Stickan
Hellre vara utan fiber än att ha med skurkföretag att göra:p

• Wow
Stickan56
  • Laddar…
D09
legion legion skrev:
Hellre vara utan fiber än att ha med skurkföretag att göra:p
Fast min erfarenhet är att man blir garanterat utan fiber när man har med skurkföretag att göra ;)

• Gilla
Stickan56 och 3 till
  • Laddar…
B
Varför har ingen inte tagit upp problemet med IP-Only's krav på att ta betalt av kunder som vill bryta avtalen, i de artiklar som varit?
Skulle vilja höra vad IP-Only svarar på det...

B breakman skrev:
Varför har ingen inte tagit upp problemet med IP-Only's krav på att ta betalt av kunder som vill bryta avtalen, i de artiklar som varit?
Skulle vilja höra vad IP-Only svarar på det...
Har varit uppe och det är vad flera ARN-anmälningar gäller.

B
A AndersS skrev:
Men varken i SVT:s eller SvD:s senaste artiklar ser jag att de ställt frågan om problemet som majoriteten av ARN-anmälningarna handlar om när de pratat med folk från IP-Only.

Mikael_L
D09 D09 skrev:
Fast min erfarenhet är att man blir garanterat utan fiber när man har med skurkföretag att göra ;)
Hur har det gått med din grävning? Jag minns någon hemsk bild med massa begångna fel.

D09
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hur har det gått med din grävning? Jag minns någon hemsk bild med massa begångna fel.
Jag köpte mig en metalldektektor och kunde lokalisera gränsröret :) :)

Mailet jag skickade till IP only ang kabelns ytlighet i slänt har jag inte fått svar på och ingen mig veterligen har varit och täkt över ytterligare. :/

Har inte kopplats upp än så jag har inte betalat heller så det går ju alltid att använda det som verktyg i en framtida dialog :)

Mikael_L
OK.
Var gränsröret kvar på sin ursprungliga plats?

Det verkade ju som att de grävt runt fullständigt hejvillt där.

D09
Mikael_L Mikael_L skrev:
OK.
Var gränsröret kvar på sin ursprungliga plats?

Det verkade ju som att de grävt runt fullständigt hejvillt där.
Ja, det satt fast i berget ca 10-15 cm under markytan så det känns rimligt att det var orört :)

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Skönt för både dig och entreprenörerna .. ;)

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det absolut roligaste är att IP only verkar mena att anmälningarna "går över".
Ingen självrannsakan hur de betett sig eller sina utmaningar.

De är som en gnällig millenial som är helt och hållet inne på "nån annans fel, synd om mig"

IP-Only är ett företag som använder ARN som kundtjänst. Något som är en indikation på "skitstövelnivå" bland ledning och ägare. På samma sätt som bland fuskbbyggare och mobilförsäljare

• Gilla
legion och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Pengarna verkar gå till annonser och advokater. :)
Kvinna i grå klänning framför suddig naturbakgrund, annonserar för fibernätutbyggnad i landsbygden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mikael_L
Det är om IPonly i TV4's morgonTV nu.
Jag vet inte om denna video fungerar för alla, inte för mig i alla fall, orkar inte kolla varför, jag såg det ju live nyss. :)
Kolla kl 9 på linjärTV annars, om ni vill.
Ardalan Shekarabi ska tydligen ta ett snack med IPonly, men det var väldigt diffust dock.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12494990

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.