20 301 läst · 199 svar
20k läst
199 svar
Vad göra när hänsynslösa grannar förstör livet och hälsa?
Hur var det där när ungar spelade boll i korsningen och grannungar skrek som galningar oavbrutet varje dag i timmar bredvid dig?D Dilato skrev:
Jag skriker inte, det är mina grannarna som skriker oavbrutet. Vad är för fel på dig?K kindvall skrev:
Alla länder är olika. Jag kan tänka att i en del länder är respekten för folk eller äldre större och man tar mer hänsyn till sin grannar. Som min kompis som gjorde misstaget att dua en Taxichaufför i Tyskland när hon var på släktbesök. Det föll inte väl ut. Där hölls det på formalierna och det var respektlöst att dua folk.
Kan nog tro att nästan ingen som skrivit i denna tråden bott i afrika heller.Aina12345 skrev:
Det är bara du som är blind eller glömsk.
I sthlm har de faktiskt tro det eller ej också spelat bandy på gatan, skrikit när de lekt och pallat äpplen.
Det du är ute efter är total tystnad, det finns inte i ett samhälle. Du får alltså flytta ut där ingen rör sig.
Ja, folket var ociviliserat, men det finns atavismer eller fossiler fortfarande, som tror att det samma gamla tider, när man får störa människorna hur som helst, att alla likasom berusade, flower power och swingers. ´Men nu andra tider nu, 2023 och de flesta människor är ordentliga, brukar inte droger eller alkohol, sköter om miljö , dvs. mer civiliserade. Om vissa personer vill bete sig som vildingar i skogen i drogade globalisternas Folkhemmet , då får de flytta till skogen och leva som Amish från gamla tiden. Nu sätter man diagnoser på sådana här folket: adhd och autismspektrum syndorm, då de inte förstår att andra människor har känslor.? Rkarlsson skrev:Kan nog tro att nästan ingen som skrivit i denna tråden bott i afrika heller.
Det är bara du som är blind eller glömsk.
I sthlm har de faktiskt tro det eller ej också spelat bandy på gatan, skrikit när de lekt och pallat äpplen.
Det du är ute efter är total tystnad, det finns inte i ett samhälle. Du får alltså flytta ut där ingen rör sig.
Du skojar va? Du är ju ett rejält troll.Aina12345 skrev:Ja, folket var ociviliserat, men det finns atavismer eller fossiler fortfarande, som tror att det samma gamla tider, när man får störa människorna hur som helst, att alla likasom berusade, flower power och swingers. ´Men nu andra tider nu, 2023 och de flesta människor är ordentliga, brukar inte droger eller alkohol, sköter om miljö , dvs. mer civiliserade. Om vissa personer vill bete sig som vildingar i skogen i drogade globalisternas Folkhemmet , då får de flytta till skogen och leva som Amish från gamla tiden. Nu sätter man diagnoser på sådana här folket: adhd och autismspektrum syndorm, då de inte förstår att andra människor har känslor.
Det är ju fler som brukar alkohol och droger idag öppet dessutom än för bara 20 år sen.
Men lekande barn har vi haft genom alla tiderna.
Du hittar bara på en massa dravel annars hade du löst problemet om det är ett problem genom att ringt socialen om ungarna nu.
Du har någon diagnos, vad den är får din läkare sätta, då vi inte är som dig och hittar på massa diagnoser på våra grannar =)
Finns normala barn i normala barnfamiljer som leker och finns andra som löper amok och härjar. Stor skillnad mellan barn och barn precis som mellan vuxna och vuxna.? Rkarlsson skrev:Du skojar va? Du är ju ett rejält troll.
Det är ju fler som brukar alkohol och droger idag öppet dessutom än för bara 20 år sen.
Men lekande barn har vi haft genom alla tiderna.
Du hittar bara på en massa dravel annars hade du löst problemet om det är ett problem genom att ringt socialen om ungarna nu.
Du har någon diagnos, vad den är får din läkare sätta, då vi inte är som dig och hittar på massa diagnoser på våra grannar =)
Du är inte sammanhängande i vad du skriver.Aina12345 skrev:
- Vissa barn låter mer, vissa låter mindre. Om mitt barn är på topp och skriker av glädje eller pga lek och vi är utomhus, ska jag be honom hålla käften som förälder enligt dig?
- Ska jag be grannens barn i lite äldre ålder gå hem eller ge dem en lusing när de sparkar lite fotboll på gatan som är i ett villakvarter?
- Ska jag köra över deras bandymål med min bil?
Du tåler ju inte ens studsmattan så du vill ju ha det knäpptyst. Kanske hitta ett område bland pensionärer ?
Varför hackar du på TS? Hon beskriver ju det bra i inlägget innan ditt, kanske som dina barn, glada barn är bra barn.? Rkarlsson skrev:Du är inte sammanhängande i vad du skriver.
- Vissa barn låter mer, vissa låter mindre. Om mitt barn är på topp och skriker av glädje eller pga lek och vi är utomhus, ska jag be honom hålla käften som förälder enligt dig?
- Ska jag be grannens barn i lite äldre ålder gå hem eller ge dem en lusing när de sparkar lite fotboll på gatan som är i ett villakvarter?
Du tåler ju inte ens studsmattan så du vill ju ha det knäpptyst. Kanske hitta ett område bland pensionärer ?
För att enl trollet så är ett normalt barn ett tyst barn som inte gör liv av sig =) Vilket han skrivit om i flera olika inlägg.Jonatan79 skrev:
Barnen vi hör om verkar vara glada barn med mycket energi. Men de är dåliga barn tydligen.
Så tolkar inte jag saken. Jag tror att det finns galna familjer med ouppfostrade barn, vad tror du?? Rkarlsson skrev:
Även om det är bra att barn är glada måste de ju givetvis visa respekt mot sin omgivning och kunna lägga band på sig. Som jag skrev tidigare så säger jag till både mina egna och grannens barn om de går bananas i studsmattan, grannens barn har jag nog bara behövt säga till någon gång per år, mina egna med deras kompisar betydligt oftare. Att springa runt och bara gapa är inte rimligt och det ska inte grannar behöva acceptera. Då får de går ut studsmattan och hitta på en stillsammare lek om de inte skärper sig. Men att en villaväg ska stå tom hela tiden för att någon bil då och då ska obehindrat kunna bränna förbi i för högt tempo är ju bar slöseri med yta. Vansinnigt mycket bättre att den kan bli en öppen samlingsplats för någon lek eller spel, så länge som vederbörande snällt och rimligt skyndsamt släpper fram en bil när den kommer. Återkommande lek på vägen är ett ypperligt farthinder, funkar sämre på hantverkare och andra icke boende så rekommenderas ej bakom kurvor. Jag tror också att om barnen är ute och leker utanför tomten får de en chans att lära känna andra i grannskapet som inte bara är föräldrar till deras kompisar och andra lär känna dem. Det är ju betydligt lättare att vara empatisk med någon man känner så att känna sin omgivning vid namn och heja på varandra och prata med barnen i grannskapet gör ju det mesta mycket enklare.
Människor som har egoistisk mobbarmentaliteten går inte diskutera med. Dina frågor är liksom inte relevanta och demagogiska.? Rkarlsson skrev:Du är inte sammanhängande i vad du skriver.
P.S.Håll studsmattan hemma, så de får gallskrika 2 timmar varje dag där du sitter, då främmande människor vill inget med dina ouppfostrade barna att göra. Ni får flytta till skogen och härja där, även om där ni ska skrämma stackars djur.? Rkarlsson skrev:Du är inte sammanhängande i vad du skriver.
Därför att denna person med hans barn beter sig mot främmande personer som han stuntar i säkert på samma sätt som min granne. Sådana sorters människor, mobbarmentalitet, egoister.Jonatan79 skrev: