1 026 läst · 22 svar
1k läst
22 svar
Vad göra med ett nytt garagegolv i betong?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 512 inlägg
Tack för alla tips. Det lutar åt att måla, det skulle ju bli snyggt utan allt för stor insats. Plattan är ca 5 månader så det borde kunna fungera. Så här ser det ut på utsidan. Ska bli grått som carporten till höger. Får kanske fixa skydd till dubbdäcken om det blir aktuellt.
OTRoTe skrev:
Det är fukten som gör att det rostar och värmen och ventilationen gör att bilen torkar snabbare än om den står ute. Sen lägger man till alla säkerhets-, hälso-, miljö, och bekvämlighetsfördelar och inser att det blir självklart att man använder garaget till vad de faktiskt är avsedda för.
OnT
Ska ni spela pingis så tänk på hur halt golvet blir.
Jo men en bil torkar aldrig över en natt i ett villagarage utan är det minusgrader ute är det bättre att låta den stå ute och plugga in motorvärmaren. Även bättre för allt annat av metall man kan tänkas förvara i garaget då det slipper den extrema fuktigheten.Z z_bumbi skrev:OT
Det är fukten som gör att det rostar och värmen och ventilationen gör att bilen torkar snabbare än om den står ute. Sen lägger man till alla säkerhets-, hälso-, miljö, och bekvämlighetsfördelar och inser att det blir självklart att man använder garaget till vad de faktiskt är avsedda för.
OnT
Ska ni spela pingis så tänk på hur halt golvet blir.
Jag har mycket svårt att tänka mig att varmgarage under vintern skulle ge mer rost än att stå ute. I praktiken kommer man inte få det att klaffa med tö eller ej perfekt heller. I Mellansverige och söderut kommer ju bilen tina upp flera gånger under vintern dessutom.RoTe skrev:
Jag har verkligen försökt hitta undersökningar i den här frågan men utan att lyckas.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 512 inlägg
Det är temperaturvariationerna som skulle vara något. Men om man bryr sig om rost har man rostskyddad bilen och då spelar det mindre rollJ Jaggatagga skrev:Jag har mycket svårt att tänka mig att varmgarage under vintern skulle ge mer rost än att stå ute. I praktiken kommer man inte få det att klaffa med tö eller ej perfekt heller. I Mellansverige och söderut kommer ju bilen tina upp flera gånger under vintern dessutom.
Jag har verkligen försökt hitta undersökningar i den här frågan men utan att lyckas.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Tjänster
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
container garage
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Friggebod, När grundmåla och vad?
Hur går jag tillväga för att byta mögelskadade väggar i garaget?
Friggebod - vart sätter vi ventilation i denna?
Mur till växthus
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus