1 140 433 läst · 14 717 svar
1140k läst
14,7k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 763 inlägg

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lunch tillsammans med dottern
Plats: Rekas Burgers i Malmö
Jag tog Bacon Cheese och dottern Cheese burgare med tryffelmajo
Perfekta burgare, mycket bra bröd och okej frittar.
Förstår att de är med i topp tre burgar ställe i Sverige.
Dessutom mycket bra priser på lunchen
Bara 99 kr för meny
Ordentligt lockpris på färska havskräftor så passade på att köpa några kg för att koka fond. Detta innebär ju även en riktig kräftfrossa i stjärtar. Förutom att äta de rakt upp och ned som de är så gjorde vi en röra på smör, vitlök, persilja, chili som fick fräsa en liten stund, i med de halverade kräftstjärtarna i typ 30 sekunder och sedan upp på en tallrik där det även fanns vitlöksbröd. Inte så vacker rätt men himla 😋

Logga in
Skapa konto
Då var det fredag igen. Som vanligt potatismos med mycket grädde. Så mycket att det blir samma fasthet Som potatismos. Inte bara, smakar det mumma. Det är också lika gott att värma imorgon.
Ännu ett paket ekologisk julskinka löpt efter nyår fick sätta livet till.
Sedan en regäl tupplur på det.
Som omväxling intogs anrättningen denna gång i lunchrummet.
Ännu ett paket ekologisk julskinka löpt efter nyår fick sätta livet till.
Sedan en regäl tupplur på det.
Som omväxling intogs anrättningen denna gång i lunchrummet.

Logga in
Skapa konto
Nästan. Arancini. Gjorde risotto i förrgår så fyllde bollar med mozzarella, panerade och friterade. Till detta fick det bli Arrabbiatasås och majskyckling. Mycket fintH husdrommaren skrev:
Just det, borde tillagt att vi åt olika rätter idag - frugan fick firren, jag tacos. Vi var överens om att det var rätt val för fredag 😉K Kane skrev:
Håller tillbaka på smör o grädde, salt o sött ett tag. Fisken var smörstekt, smör o grädde i såsen så valet var mitt.
Idag blev det faktiskt riktigt gott. Lite krispigare kunde jag ha tillagat rödbetorna och kanske aningen för lite salt på torsken. Men överlag väldigt nöjd och mätt 😆.
Torsk, bacon, rödbetor, potatispuré och inspiration från vitvinssås men gör skaldjusfond och har en rejäl skvätt konjak i.
Torsk, bacon, rödbetor, potatispuré och inspiration från vitvinssås men gör skaldjusfond och har en rejäl skvätt konjak i.

Logga in
Skapa konto