1 001 306 läst · 13 589 svar
1001k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Hahahaha .. min fläskpannkaka har "rymt".. jag hann inte fota den i ugnen (innan den sjönk ihop).. de kallade (inte helt fel..) receptet för fluffpannkaka.. !
Tack och lov fastnade den inte i gallret.. eller droppade ner (även om man kan tro det när man tittar på kanten..)
Tillägg; Det var en utmaning att få ut den ur ugnen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tack och lov fastnade den inte i gallret.. eller droppade ner (även om man kan tro det när man tittar på kanten..)
Tillägg; Det var en utmaning att få ut den ur ugnen...
Det blev hamburgare tillslut..
Lite frysnaggad i kanten (hade några kvar i en sån här påse med färdiga burgare).. och några "slattar" kvar av olika potatisar (också från frysen).. klyftpotatis, sötpotatispommes och några lökringar
Gjorde lite gurkmajonnäs, hade saltgurka på, tomat, ägg (jag), ost, ruccola, senap/ketschup (jag), bröd, skivad lök.. 👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite frysnaggad i kanten (hade några kvar i en sån här påse med färdiga burgare).. och några "slattar" kvar av olika potatisar (också från frysen).. klyftpotatis, sötpotatispommes och några lökringar
Gjorde lite gurkmajonnäs, hade saltgurka på, tomat, ägg (jag), ost, ruccola, senap/ketschup (jag), bröd, skivad lök.. 👍
Logga in
Skapa konto
Inspirerad
Färdiga pajskal är lite för stora för pajformen så jag skrapar bort det som sticker upp. Idag användes till, nåja inte rutor men ändå.tensiden skrev:
Snyggt! Dock är pajdeg enkelt att göra tycker jag. 3dl mjöl, 125g smör, 3msk vatten till en form. Gör på 4dl mjöl, 160g smör och 4msk vatten om det skall vara rutmönster.K Kjell_G skrev:
åt av grytan idag tillsammans med potatis, morötter och majs. Smakade helt ok. Och 3 portioner till frysen.. 👍 😀K Kakelugnen566 skrev: