1 001 316 läst · 13 589 svar
1001k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
DAGENS: En påse ”no-name” halvstrimlat kött från frysen.. visade sig vara entrecote ..
Serverade potatisbitar med paorikakrydda (också från frysen) , sallad o bea till 👍😊
Serverade potatisbitar med paorikakrydda (också från frysen) , sallad o bea till 👍😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 369 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 369 inlägg
Logga in
Skapa konto
Frukosttajm:
Fil, banan, kanel, 1 msk "kaksmulor" (typ start) och två levainskivor med ost o gröns.
Förbereder:
Dillkyckling.. en påse äldre kycklingfilé från frysen ska få bli mat.. lagt i allt i "slökokaren" (kyckling i bitar, dillfrö, svartpeppar, salt, kycklingbuljongtärnningar, vatten, lagerblad, morot i bitar och lök i klyftor)..
Ser fram emot dillsåsen..
Dagens lunch blev, hamburgare. Nu ska jag roa mig med att stycka upp ett par kycklingar med min chinese cleaver. Innan jag fixar ihop söndagens GI mat ...
Fläskfilemedaljonger med pepparsås och potatisgratäng.
Fläskfilemedaljonger med pepparsås och potatisgratäng.
Maken kollade på mig och undrade om jag hade alla bestick hemma i lådan (dvs om jag är klok...).. jag har som sagt Dillkycklingen på g...
Jag har också slängt in en fläskpannkaka med äpple i ugnen.. sådär i förbifarten
.. och jag nämnde för maken (redan tidigare idag) att det nog blir hamburgare till middag! 🤔😳🙄😇😜
Tillägg: Kan vara som så att jag får äta hamburgare själv i slutänden..
Jag har också slängt in en fläskpannkaka med äpple i ugnen.. sådär i förbifarten
.. och jag nämnde för maken (redan tidigare idag) att det nog blir hamburgare till middag! 🤔😳🙄😇😜
Tillägg: Kan vara som så att jag får äta hamburgare själv i slutänden..