Vad blir det för Grillat ikväll🤔
Fyra bitar okokt kött kryddade med salt och peppar ligger på en metallbricka, redo för grillning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Kramla
Roga1337 Roga1337 skrev:
Vad blir det för Grillat ikväll🤔
[bild]
Grytbitar 😋
 
  • Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Hittade Oxfilé med kort datum & bra pris…så fick bli att Fira semestern en halv dag i förväg😎👍
Tallrik med oxfilé, pommes frites, sallad (tomat, sallad, rödlök, rädisor) och två grillade paprikor, samt en klick majonnäs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Grillkarré, majs och potatissallad.
Helt ok men både fru och barn hävdade det var bättre än flintastek.
Grillkarré och majskolvar grillas på en utomhusgrill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Grillkarré, majs och potatissallad.
Helt ok men både fru och barn hävdade det var bättre än flintastek.
[bild]
Uppväxt på flinta typ.. det fanns inte alls lika många köttsorter/detaljer att välja på när jag var "ung" (!).. som det finns nu :D nu kan man inte välja en .. (därför jag gillar "grillspett".. lite av varje hehe)

Men grillkarre är nog den vi grillat mest här senaste åren (både liksom färdigkryddade, färdigmarinerade och eget..). lite som flintan var för mig förut.. "funkar alltid" :D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C
Snigla Snigla skrev:
det fanns inte alls lika många köttsorter/detaljer att välja på när jag var "ung" (!).. som det finns nu :D
Antar att det beror på vart man handlar. "Min" ICA Maxi har bedrövligt nog bara det mest grundläggande utbudet av kött/chark/skaldjur/ost. Köper köttlådor istället så får man "en av varje" bit.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Antar att det beror på vart man handlar. "Min" ICA Maxi har bedrövligt nog bara det mest grundläggande utbudet av kött/chark/skaldjur/ost. Köper köttlådor istället så får man "en av varje" bit.
Jo men så är det även här. Jag menade mer generell i samhället (med alla butiker, influenser från utland osv). Det ”lokala Ica/coop” har inte alltid så stort utrymme för ”roligt kött”.. utan har mer som du säger.. det grundläggande (det som de flesta köper).

Säger man till kan de ibland ta hem annat dock 👍

Vi köper ”köttlåda” (av grannen) vi oxå, iof av andra skäl - mennändå! 😊

Det är lite spännande med köttlådor generellt.. vi har fått/köpt/gjort köttdetaljer vi troligen inte provat annars… som nötrulle, tunga… hehe
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Frukost med två smörgåsar toppade med ägg, gurka, paprikaskivor och en kopp med dryck bredvid. Bakgrunden visar en fjärrkontroll och ett underlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mörrn.. frukosttajm!
Åt lite fil o melon tidigare :)

Nyregnat här (men verkar ha sluppit åskan.. eller så var jag medvetslös).. plågsamt varmt när man skulle sova var det dock.. (nackdelen med stenhus.. lagrar solvärme på dagen och släpper den in i huset på natten när det svalnar ute)
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Att frysa in en enda deg känns ju löjligt, och man kan ju inte låta ingredienserna förgås. Hade helt enkelt inget val.

En hemmagjord pizza på trämaterial med tomatsås, riven ost, räkor, bacon och färska basilikablad som pålägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Halverad calzone fylld med ost, tomatsås och basilika på en skärbräda i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
Grillad spigg, en delikatess för vissa.
Grillgaller med två korvar, en skiva korv och en spigggrillad över öppen eld.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Tonfisk med färskpotatis och en lagom stor bit av tårtan bakom givetvis

Tallrik med tonfisk, färskpotatis och smör vid sidan; jordgubbstårta i bakgrunden och glas med vit dryck bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Stötte på fenomenet ”falsk fläskfilé ” och blev tydligen så uppslukad att jag glömde fotografera!
Kryddad nötfärs i rulle som skars i 1 cm tjocka skivor efter att den legat i frysen några timmar. Fick stekyta och över i form som fylldes på med svamp, sivripaprika och cf/grädde/soja. Pressad potatis, kokta morötter och inlagd gurka. Vips tillbaka i tiden.
Det blev en omgång över så bild kommer…
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Här blev det pizza.

En hemlagad ostpizza på en pizzaspade, bakgrund med kök och påse riven mozzarellaost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stekt pizza med välsmord ost och bitar av kyckling på en rund pizzadeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
H
Enkel och smidig lunch, fläskpannkaka. Några extra ägg i för att trolla bort den lite tråkiga smaken av gf-mjöl.

Fläskpannkaka tillagad i ugnsform, serverad som en enkel och smidig lunch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Att frysa in en enda deg känns ju löjligt, och man kan ju inte låta ingredienserna förgås. Hade helt enkelt inget val.

[bild]

[bild]
stackars dig :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.