1 006 838 läst · 13 637 svar
1007k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Det finns gott (?) om maträtter som ser rätt trista ut men är supergoda, risotto tycker jag har rätt "beige" utseende, bruna bönor (som min pappa älskade) är inte snyggt men många gillar det. Så, den där böngrytan låter väldigt god när du beskriver innehållet, jag skulle gärna testa.G gaidin skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Ah, fint, relativt nära för mig också, gillar att ta Slagstafärjan och sen över Tappström, Drottningholm osv.Isakare skrev:
Blir en tur senare i sommar, härligt foto du la upp.
Stanna till i centrum och gå ner till kanalen och köp glass, väldigt fint att sitta där.Maria T skrev:
Glasskiosken ligger på bryggan precis till vänster utanför bilden.
GÅRDAGENS:
Lite slattar och rester.. kanske får ”ny” mat snart haha..
Lunch, varma mackor.. skinka, tomat, ost, oregano stekt ägg och svartpeppar.
Några kvarvarande skivor rostbiff, rester av grillspetten.. och hummusarna… till det serverades ugnstekt potatis/morot/lök och sista klicken bea.
SNACKTAJM:
En skål med mindre gurk, morot och paprikastavar.
Dipp med gräddfil, fil, gräslök, dill….
👍😊
Lite slattar och rester.. kanske får ”ny” mat snart haha..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lunch, varma mackor.. skinka, tomat, ost, oregano stekt ägg och svartpeppar.
Logga in
Skapa konto
Några kvarvarande skivor rostbiff, rester av grillspetten.. och hummusarna… till det serverades ugnstekt potatis/morot/lök och sista klicken bea.
SNACKTAJM:
Logga in
Skapa konto
En skål med mindre gurk, morot och paprikastavar.
Logga in
Skapa konto
Dipp med gräddfil, fil, gräslök, dill….
👍😊
Håller på med middagen nu.. kycklingsallad och vitlöksbröd Kändes bra en varm dag som denna.. (kanske kommer en bild senare)
Till lunch blev det oxpytt med nervispat ägg.. rödbetor och lite grönsaker
Fick också ett infall (eg redan förra helgen.. men blev inte av förrän nu) att göra nån slags gratäng på min squash och aubergine jag hade.. så "årets varmaste dag" slår Sandra på ugnen... haha (pust)
Lite potatis i botten, aubergine, squash, lök, paprika, tomater.. en halv liten fetaost (slatt..) och 2.5 dl matlagningsgrädde (hade på lite salt, svartpeppar o paprikapulver som kryddning).
Tomaterna blev lite brända på toppen (men det var väntat och lite eftersökt.. gillar den lite "rostiga" smaken).. ville inte gratinera med ost...ville se grönsakerna
Luktar gott iaf & hoppas den smakar gott när jag kommer så långt att jag får smaka..
Uppdaterar med kycklingsalladen..
Till lunch blev det oxpytt med nervispat ägg.. rödbetor och lite grönsaker
Logga in
Skapa konto
Fick också ett infall (eg redan förra helgen.. men blev inte av förrän nu) att göra nån slags gratäng på min squash och aubergine jag hade.. så "årets varmaste dag" slår Sandra på ugnen... haha (pust)
Logga in
Skapa konto
Lite potatis i botten, aubergine, squash, lök, paprika, tomater.. en halv liten fetaost (slatt..) och 2.5 dl matlagningsgrädde (hade på lite salt, svartpeppar o paprikapulver som kryddning).
Logga in
Skapa konto
Tomaterna blev lite brända på toppen (men det var väntat och lite eftersökt.. gillar den lite "rostiga" smaken).. ville inte gratinera med ost...ville se grönsakerna
Luktar gott iaf & hoppas den smakar gott när jag kommer så långt att jag får smaka..
Logga in
Skapa konto
Uppdaterar med kycklingsalladen..
Redigerat: