1 004 287 läst · 13 613 svar
1004k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Efter att ha motionerat gubbkroppen med att såga upp skogs-sallad satt resterna av min klassiska Bolognese mycket väl!
Det kan faktiskt vara landets bästa bolognese 😎 Dock börjar jag få ont om pasta, skulle ha varit linguine eller spaghetti
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan faktiskt vara landets bästa bolognese 😎 Dock börjar jag få ont om pasta, skulle ha varit linguine eller spaghetti
Vilken pastasort som passar ”bäst” till olika rätter är mycket tradition i men även mycket tycke och smak. Linguine är nog det jag använder mest. Mer eller mindre avancerade Frutta di Mare blir bäst med linguine men jag tycker att Carbonara passar bäst med linguine. Lite oortodoxt jag vet. Men till en Bolognese SKA det vara tagliatelle eller pappardelle (tycker jag)B Bästerortarn skrev:
Testat Bucatini till carbonara?T Tovan skrev:Vilken pastasort som passar ”bäst” till olika rätter är mycket tradition i men även mycket tycke och smak. Linguine är nog det jag använder mest. Mer eller mindre avancerade Frutta di Mare blir bäst med linguine men jag tycker att Carbonara passar bäst med linguine. Lite oortodoxt jag vet. Men till en Bolognese SKA det vara tagliatelle eller pappardelle (tycker jag)
Ikväll blir det Udon kimchi, snabbt lagat som blivit en favorit.
https://www.ica.se/recept/udonnudlar-med-kimchi-726408/