1 007 811 läst · 13 643 svar
1008k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Det står på min lista för kommande vecka också! Lite god vardagsmat..nom nom.FredrikR skrev:
Måste beta av en tapaskväll innan (har längtat efter det sedan svärmor kom ner på julbesök, hon är inte så begeistrad i det.. så jag har fått vänta!).. och maken vill ha en fin köttbit (nyåret antagligen..)..
.. ikväll blev det donken 😳 ville inte laga mat.. svärmor var satt på planet hem.. maken, katten, hamburgarna, jag trötta.. käkade vid tv (film).. lugnt o skönt!
Ingen mästerfotograf men det smakade bra. Grillad fläskytterfile, potatisrester som gratinerades för att likna en gratäng. Grillade upp alla ponderosorna som fanns kvar, de klarade potatisbladmögel helt ok, men är påverkade så ingen ide att spara dem längre. Lite honung och olivolja och salt på var riktigt gott. Till dem en sås på youghurt, feta, sista vitlöken och sista jamaican Bell. Lite köpebea och lite egengjord chilisås. En lagom bra fredagsmiddag efter kort jobbvecka som kändes som en evighet.
Reverse-grillad och urbenad t-benstek, penslad med olivolja, salt å peppar. Potatis bakad i grillglöden med vitlöksmör (tokmycket vitlök och lite salt), grillad majs och färska grönsaker.Höghus skrev:
En himmelsk Rioja därtill och jag längtar inte hem till snö-he....tet i Sverige. Börjar jobba igen efter nyår.😟
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varmrökt lax (sista från julbordet) o räkröra på baguette till middag.
Chop-Chop till lunch (maken tog med hem efter dr-besök).. tog min favvis en sån här duo/combo med yakiniku o biff med bambu .. 👌
Första gången vi beställde ”sidosnacks ” .. kyckling - alltså man fick en hel liten skål med dipp/sås.. men TVÅ bitar/nuggets o dippa ? 😳 .. (två kändes löjligt lite.. brukar liksom vara 4 bitar av nått..)
Chop-Chop till lunch (maken tog med hem efter dr-besök).. tog min favvis en sån här duo/combo med yakiniku o biff med bambu .. 👌
Första gången vi beställde ”sidosnacks ” .. kyckling - alltså man fick en hel liten skål med dipp/sås.. men TVÅ bitar/nuggets o dippa ? 😳 .. (två kändes löjligt lite.. brukar liksom vara 4 bitar av nått..)
Finns det inte stor eller liten "Karage".Snigla skrev:
Jag har för mig det är nå udda antal då också eller så är det för att det är jag och två barn som äter av det. 😇
Renoverare
· Värmland
· 814 inlägg