Varmrätten stod Svägerskan för👍
Middagstallrik med kött, potatisgratäng, grönsaker, röd och vitvin, festliga serpentiner, mönstrad duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Elegant middagsdukning med sopptallrik, dekorativt mönster, champagneglas, mörk duk, "Happy New Year"-dekoration.
Skapa konto
Ett måltidsarrangemang med skivat kött, romanesco broccoli och puré på ett mönstrat blått fat.
Skapa konto

Vaknade med feber så blev ingen storslagen nyårsfest med gäster som planen var men maten levererade!

• Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Dagen var en enda lång kohandel.
-Jag kan tänka mig att fira nyår i stan (fastän jag sagt aldrig mer!) om jag får göra göra lunchen i skogen.
-Bara om du gör krabbelurer!
-och sen vill jag gå upp på utsiktsberget för att se fyrverkerierna.
- bara om jag får varm choklad.
Alla fick sina önskningar uppfyllda. Och jag säger det igen. Aldrig mer. Efter 12 år med skotträdda hund har jag utvecklat en avsky för fyrverkerier. Oavsett om de är vackra, för det är som ju. Men ändå...nej tack.
Middagen var en ordinär tillställning med en inte särdeles vacker fördrink men den rann ner och var god. snittar gjorda av barnet, kräftristotto med pilgrimsmussla och citronmarinerad fänkål, sen utan bild en långkokt högrev i rödvinssås med rösti och stekt grönkål, sen avslutades med glass, dumleflarn, hallon och vad som skulle vara hallongele men blev tjock hallonsås.

• Efterrätt i skål: kaka, hallon, glass och sylt, bestick och glas på blått tyg.
    Skapa konto
  • Mysig middag, tända ljus, vin, smörgåsar, blommor, namnkort "Emma", festlig atmosfär.
    Skapa konto
  • Ett genomskinligt glas med mönster, innehållande en brunröd vätska, står på en stenbänk.
    Skapa konto
  • Middagsscenen med tallrik mat, stekt fisk, grönsaker, parmesan, rosévin, glas, blommor, inlagd gosedjursleksak i bakgrunden.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
NYÅRSAFTON

Ostbricka med olika ostar, druvor, kex och kiwi på träfat.
Skapa konto

Ostbricka (desserten som blev lunch..)

Räksallad med kaviar och knäckebröd i en glasskål på ett mörkt bord.
Skapa konto

Förrätt: Skagencoctail med hummer & räkor + ett par bitar finncrisp

En tallrik med stek, hasselbackspotatisar och rostade morötter och palsternacka. Välkomponerad matpresentation på grå tallrik.
Skapa konto

Huvudrätt: Oxfilé (enligt maken perfekt, enligt mig lite under hehe men jättegod!) rostade rotsaker och vitlökspenslad hasselbackspotatis 😍

• Gilla
  • Älska
Anonymiserad 220941 och 8 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Tog mitt pick och pack och åkte till jobbet för pizzalunch med några kollegor som jobbar mellandagarna. Alla fick göra sin egen och det vart succé. Finns nog risk för upprepning i större skala.

[bild]

[bild]
Snacka om bra kollega. Vart jobbar du? Så ska jag söka jobb där 🤩😋

• Älska
  • Gilla
Storsockret och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Älska
  • Laddar…
En krispig torskfilé, kunglig potatis, haricot vert och remouladsås

• Ett måltidsfat med friterad fiskfilé, gröna bönor, duchessepotatis och klickar av sås, serverat på ett vitt fat.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Kramla och 4 till
  • Laddar…
Kycklingvingar med bluecheesedressing.
Galet gott
Stekta kycklingvingar i en stekpanna, bryns i olja, kryddade med bubblande, frasigt yttre.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Laddar…
Rester av pollognese blev fyllning i några färska lasagneplattor. Lite ostsås på det och sallad o picklad rödlök, så mår man gött igen.

• Gratinerad maträtt med sallad och picklade rödlökar på vit tallrik, öl och vatten i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Blev ingen bild på räksåsen och pastan igår.. men blidde både rom och räkor kvar i burkarna.. så idag lagade vi - UGNSSTEKT LAX, kokt potatis, sallad & romsås med räkor..

En tallrik med potatis, rökt lax, sallad och gräddfilssås, serverad på en mörk bakgrund.
Skapa konto

Nu har vi räkor till en varsin räkmacka kvar - sedan är alla rester sedan jul och nyår slut! (Vi har dock fryst in en oxfilebit.. men that’s it.. allt annat har kommit till nytta! Alla småslattar av gräddfil, rom, räkor osv ..som blivit över på annat både vid tillagning och som rester..;

• Gilla
GladanS och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Dottern firade nyår hos kompis vars pappa är vietnames.
Så efter hennes förslag blev det sommarrullar idag. Jättegott!!!
Tre personer äter tacos tillsammans vid matbordet inomhus, med en mysig och hemtrevlig atmosfär.
Skapa konto
En färsk vietnamesisk vårrulle på ett vitt fat med pinnar och en sojasåsflaska.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Lite pyttigt med potatis, morot, blomkål och rödlök i ugnen. Toppade med spenat och timjan. Egentligen skulle det varit vegetariskt med halloumi men en schnitzel är inte fel heller. Pepparrotskräm och remouladsås som tillbehör.

• Panerad schnitzel, grönsaksblandning, spenat, på vit tallrik, mörk dryck, hemtrevlig middagsmiljö, stämningsfull belysning.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Rejäl och 7 till
  • Laddar…
Mera mat - baconlindade blandfärsbiffar i rosépepparsås, ris och grönsallad.

• Middagstallrik med ris, baconinlindad köttfärs och sallad. Dricksglas, ölburk och servetter i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Det finns väl inte mycket alternativ när dagen bjuder på -35°C; grilla!

En tallrik med grillad kyckling, hasselbackspotatis och färsk sallad. Smakfull hemlagad måltid.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 10 till
  • Laddar…
Brysselkål från egen odling. Va nån gammal rökt lax, kokt potatis och kall sås till. Men brysselkålen hade huvudrollen i min middag.

• IMG-20240105-WA0006.jpeg
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.