1 032 210 läst · 13 916 svar
1032k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Dela med dig? Eller bara ersätta med ättika rakt av?Isakare skrev:
Tar gärna receptet! Säsong för vitkål nu så vore kul att testaIsakare skrev:
600 g vitkål finstrimmlad.Åsa Lund skrev:
Värm i en kastrull:
3 msk ättika 12%
3 msk olja
1 msk socker
1 tsk salt
2 g oregano
0,5 tsk svartpeppar.
Häll den varma lagen över vitkålen och massera in det med händerna, engångs handskar rekommenderas.
Det är ju lite en smaksak.. jag är en ättikperson haha (när jag gör snabbinläggning av gurka.. picklar rödlök osv).. det är en helt annan smakbild på de båda (alltså vinäger vs ättika) vissa gillar ju bara en av dem..Isakare skrev:
Tror att det skiljer på pizzeriorna också! Hur de gör sina.. (här i området är det väldigt många som inte har tillräckligt med syra i sina.. tyvärr)
Renoverare
· Stockholm
· 18 469 inlägg
Tryffelveckor gör det lite mer muntert i höstmörkret
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 469 inlägg
Själv kräks jag nästan bara av lukten från vinäger.Snigla skrev:Det är ju lite en smaksak.. jag är en ättikperson haha (när jag gör snabbinläggning av gurka.. picklar rödlök osv).. det är en helt annan smakbild på de båda (alltså vinäger vs ättika) vissa gillar ju bara en av dem..
Tror att det skiljer på pizzeriorna också! Hur de gör sina.. (här i området är det väldigt många som inte har tillräckligt med syra i sina.. tyvärr)
Många gånger i mitt liv har jag fått avstå från sallad på bjudningar mm då det alltid ska stänkas på vinäger.