1 032 230 lĂ€st · 13 916 svar
1032k lÀst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
SlÀktforskare
· Stockholm
· 3 472 inlĂ€gg
Maria T
SlÀktforskare
- Stockholm
- 3 472 inlÀgg
Maria T
SlÀktforskare
· Stockholm
· 3 472 inlĂ€gg
Maria T
SlÀktforskare
- Stockholm
- 3 472 inlÀgg
Efter en 11 kilometer rask promenad i duggregn smakar fÄ saker sÄ gott som hemlagad soppa, idag blev det morotssoppa (morötter, gul lök, vitlök, grönsaksbuljong och Sambal) samt en klick fraiche som jag blandat riven parmesan och svartpeppar i. Toppat med nÄgra ledsna salviablad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Ăstergötland
· 4 259 inlĂ€gg
Hemgjord döner kebab burrito wellington ( inbakad burrito). Hemgjort kebabkött, chilissÄs pÄ egen chili, citron/koriander/vitlök/yougurtsÄs, egen coleslaw pÄ rödkÄl m.m;
Recept frÄn instagram. Gott men inbakningen kunde kvitta lite. NÀsta gÄng blir det klassisk burrito.
Logga in
Skapa konto
Recept frÄn instagram. Gott men inbakningen kunde kvitta lite. NÀsta gÄng blir det klassisk burrito.
SjÀlv fixade jag till lite överbliven entrecote frÄn helgen tillsammans med trattkantareller och bönpasta.
Sen fÄr det bli köttbullar med mycket lök och kryddpeppar med nÄt tillbehör i matlÄda till i morgon.
Sen fÄr det bli köttbullar med mycket lök och kryddpeppar med nÄt tillbehör i matlÄda till i morgon.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockhollm
· 74 inlĂ€gg
Gick det att göra vettigt mos som inte blev tapetklister sÄ var det inte fÀrskpotatis.
Alla Àr vÀl olika men jag tycker inte moset jag gjort pÄ vÄr potatis direkt frÄn jorden varit speciellt tapetklistrigt heller. Kanske blev lite bÀttre nu nÀr den legat ett tag men inga enorma skillnader. Tycker det blivit gott oavsett.S Stevie Deville skrev:
Maria T
SlÀktforskare
· Stockholm
· 3 472 inlĂ€gg
Maria T
SlÀktforskare
- Stockholm
- 3 472 inlÀgg
Min definition av fÀrskpotatis, eller nypotatis som det numer ofta kallas, Àr att skalet ska vara sÄ tunt att det inte eller knappt behöver skrubbas bort och att potatisarna Àr rÀtt smÄ. Kanske det gÀller nÄn mÄnad efter att de tagits upp om jag köper i butik?
SĂ€kert ett flytande begrepp som det mesta.
SĂ€kert ett flytande begrepp som det mesta.
Maria T
SlÀktforskare
· Stockholm
· 3 472 inlĂ€gg
Maria T
SlÀktforskare
- Stockholm
- 3 472 inlÀgg
Renoverare
· Stockholm
· 18 469 inlĂ€gg
Tar inte lika mycket bilder pÄ maten nu nÀr det Àr mörkt, kallt och jÀvligt. Men idag var det sÄ bra sÄ det fick bli bild.
Ostron, pilgrimsmussla och havskrÀfta.
Lammbringa
Ostron, pilgrimsmussla och havskrÀfta.
Logga in
Skapa konto
Lammbringa
Logga in
Skapa konto