1 031 866 läst · 13 915 svar
1032k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Åh, vi gillar verkligen Kebabpizza och köpte senast förra onsdagen och det är ju såååå kul hur olika det kan vara. Vi har tre pizzaställen i närheten som vi gillar men köper olika varianter från dessa då de inte är bra på samma (lyxigt ja). Så den kebabpizzan vi köpte var normal storlek på pizzabotten, ett överflöd med kött (till och med mannen sa "hur många ska äta denna"?, färska grönsaker och såsen kommer bredvid.Åsa Lund skrev:
Den är inte vacker att se på, kanske nästa gång jag fotar. Blev till en lunch också.
Restaurang Stortorget i Lund hade åtminstone tidigare Nachos-tallrik som stående rätt på menyn.Snigla skrev:
Underrubriken löd: "Ett kulinariskt bevis på att kaos är granne med Gud" 😜
Ibland rensar väl ni också i krislådan och håller koll på datum? Hittade både köttsoppa och gulaschsoppa som behövde användas. Idag blev det gulaschen med tillägg av några frikadeller och lite créme fraîches på det. Riktigt gott. Köttsoppan glömmer jag gärna ☺️
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Stockholmsförort sydöst 🙂FredrikR skrev:
De tre pizzerior (av fem i närheten) som har Kebabpizza på menyn, så utmärker sig en enda där de skickar med såserna i burkar så att en själv kan klicka på hur mycket/lite en vill ha.
I övrigt är det mesta lika - tomatsås, lök, färsk tomat samt feferoni (om en inte tackar nej till det sistnämnda) samt kebabkött.
De olika pizzeriorna vi väljer mellan har olika typer av deg - en har tjock deg med god, ätbar, kant och de andra har tunna pizzor. De svalnar fortare såklart eftersom vi alltid hämtar. Lite beroende på vad vi känner för.
Då jag har 18 minuter till Stockholms central (ett skämt, pendeltågen går aldrig som de ska enligt tabell) och ändå känner att jag ätit många pizzor där, i stan, så är det helt klart en grej i "orten" med kebabpizza.
Finns säkert nån pizzeria inom tullarna som serverar Kebabpizza, dock har jag inte stött på den.
Om jag ens ska nämna nåt om pizzor i Stockholm så är det att de Italienska restauranger som även har pizza på menyn, välj bort dem. De vill servera pizza och pasta. Om jag vill äta Italiensk mat i Stockholm så väljer jag bort de som har pizza, och mycket pasta, på menyn.
Uppvuxen nära (90 meter) från en av de tidigaste pizzeriorna i Stockholm, Lilla Capri (Hantverkargatan). De verkar ha gått ner sig rejält nu när jag läser recensionerna.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Jag är inte så kinkig på datum.. varken på burkar eller kylskåpsvarar.. (passar mig lite för gris o fågel, färskt kött så att säga)K Kjell_G skrev:
men var går gränsen för en gulaschsoppa? I plåtburk?
Hittade en idag nämligen.. hade ramlat ner och hamnat bakom massa andra saker.
Den gick ut för nästan två år sedan (jag kastade.. fast det tog emot)
Hade gjort samma men… egentligen är det väl lukt och utseende som ska avgöra 😊Snigla skrev:Jag är inte så kinkig på datum.. varken på burkar eller kylskåpsvarar.. (passar mig lite för gris o fågel, färskt kött så att säga)
men var går gränsen för en gulaschsoppa? I plåtburk?
Hittade en idag nämligen.. hade ramlat ner och hamnat bakom massa andra saker.
Den gick ut för nästan två år sedan (jag kastade.. fast det tog emot)