Precis kommit ut vid Grillen…idag blir det Lammfilé honungsglaserad fläskfilé med sallad & Potatis 👌

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Kotlett med sötpotatis.
Vitlök och persiljesmör.

• Runda, gröna örter i mjuk vit ost. Tallrik på träbord. Persiljablad utspridda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Middagstallrik med fläskkött, sötpotatis, dolmar och smör, dukat bord, dryck i glas.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Maria T
Penne pasta med köttsås, riven ost och färsk basilika, serverad bredvid grönsallad.
Skapa konto

Pasta med sås av Salsicciafärs, tomat, vitt vin och salvia. Vin av Sangiovese i glaset.
Jag kallar den för Frägstapastan då jag och en väninna njöt av denna fantastiska rätt på Frägsta i Hälsingland sommaren 2021, väninnan hade besökt tidigare och sa att maten är fantastisk.
Instämmer i allt - maten och läget är oslagbara. Vet inte om de ännu har denna på menyn men den som dinerar, övernattar och äter frukost (och, om årstiden tillåter, badar) kommer inte att bli missnöjd.

https://fragsta.se/

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Lite heta räkor med wok,lime, ingefära, kokosmjölk och nudlar. Thaibasilika på toppen, lite ny favorit.

• Middag med pasta, sås och basilika, ljus i bakgrunden, ett glas mörk dryck.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Maria T
Fråga. Kan Salvia vara en lika stor vattendelare som koriander är (googla hatad krydda tvål, som jag just gjorde för jag inte kom ihåg vad den hette). Kanske även kyndel, men den är mindre känd och inte så använd.

Jag föredrar en krydda på en maträtt, så om jag inte gillar den kan jag plocka åt sidan.

Dax att äta slutresultatet…med ett stort glas Rödtjut😉
En tallrik med köttbullar, rostad potatis, sallad, fetaost, tomater, solroskärnor och vit sås.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
AXS
Lät min 4-åring välja middag på ica. Kom ut med en limpa, mjukost på tub, en banan och en Jacky chokladpudding. Jag fick smaka en sked.

Tyvärr inga bilder, men kan ju ta en till frukost...

• Haha
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Maria T
AXS AXS skrev:
Lät min 4-åring välja middag på ica. Kom ut med en limpa, mjukost på tub, en banan och en Jacky chokladpudding. Jag fick smaka en sked.

Tyvärr inga bilder, men kan ju ta en till frukost...
Men en limpskiva med bredd mjukost, skivad banan på det och lite klickad chokladpudding? Du har ju nästa års favoritefterrätt på ett bräde! Banan & choklad gillar de flesta.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 4 till
  • Laddar…
Kramla
Sålde tidigare i höstas pizzabottnar (endast deg) via döttrarnas lag, ikväll testades dessa och helt klart godkända, den bästa var den halva biancon med kantareller lök dill pecorino och parmesan😋😍

Två hembakade pizzor på bord, en vegetarisk och en med kött, ostdrizzlad, på bakplåtspapper.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Oxfile, rostade rotfrukter, bönor, trattkantarellr i sås och en sås med rödvin. Till detta ett gott rött vin.
Ett måltidsarrangemang med rött vin, gröna bönor, stekt potatis, kött och svamp på ett dukat bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Ett smörgåstårta med räkor, ägg, citron, dill, gurka, majonnäs, och röd peppar på ett träbord.
Skapa konto

Räkmackans 🍤 dag idag - firades här hemma med en större variant.. 👍

• Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 13 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Räkmackans 🍤 dag idag - firades här hemma med en större variant.. 👍
Attans att det är så långt till Skåne. 😢

• Älska
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Missade hela gårdagens mat-temat.
Ska kika efter nån leftover från igår på närliggande butiker. 😋

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
Åsa Lund
Kanske fira annandag räkmacka idag 😊

• Gilla
  • Älska
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
En annan gång kanske! 🙂

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.