1 042 218 läst · 14 021 svar
1042k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Haha, jo jag är införstådd med VAD en ytterfilé är…och känner till tråden om den. Jag förväntade mig heller inte en äkta file’ när jag köper Ytter👍(köper aldrig fläskytterfilé…men mer pga den orimliga överimmningen och vätskan i dem😕
Men hur är det med Lamm då🤔..vågar man köpa ytterfilé på dem😉utan att känna sig kriminell.
Men hur är det med Lamm då🤔..vågar man köpa ytterfilé på dem😉utan att känna sig kriminell.
Matjessill med en brynssmör skum. Riktigt fin och sedan Lamm med lite grillade tillbehör, potatis och rödvinssås.
Började med lite löjrom och ostron men det kom inte med på bild.
Började med lite löjrom och ostron men det kom inte med på bild.
Klassisk klämma med mjukt tunnbröd, smör, mandelpotatis, surströmming, lite rödlök ev gräslök och creme fraiche intages med mjölk eller kall pilsner.P Pappa1986 skrev:
(Burken öppnas med fördel i en plastpåse med betryggande avstånd ifrån Matplatsen & häll bort spadet).
Vad har du köpt för sort?
Går även bra att öppna burken i en hink med vatten. Men även det på betryggande avstånd från matbordet.Roga1337 skrev:
Är utomhus, det stinker. Och räkna med besök av flugor och getingar.
Jag har ätit två gånger, första gången tyckte jag att det var helt ok. Andra gången smakade det förfärligt. Första gången var ”riktiga” fiskar, andra gången filéer.
Mycket av allt annat runt om!P Pappa1986 skrev:
.. och var inte i närheten när de öppnar burken om du är "känslig".
Inte min favorit, men jag har provat iaf! (och det smakar bättre än det luktar)
Uppvuxen med folk som faktiskt äter det.. men provade aldrig.. sedan gifte jag mig med en "norrlänning" och ja, de är uppväxta på surströmming.. så jag fick ju iaf lov att prova!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste skriva ner receptet på såsen helt klart, innan jag glömmer. Första gången maken uttryckte sig så genuint ärligt, överraskande och nästan förvånat "Vilken fantastisk sås" 😍
I många fall skulle jag tolkat det som om jag bara gjorde äcklig mat annars.. 😎 men det tycker han inte - det vet jag iaf! (han säger ofta att det är gott, bra och gör "önskningar" om maträtter han gillar o vill att jag gör)
Men han har aldrig bara provsmakat min sås medan han står o vispar lite i den.. och sagt något liknande, med "ett sånt ansiktsuttryck" 💚
Jag ser Michelinstjärna hägra.. (eller ja.. michelingubben kanske..)
Burk från "oscars".Roga1337 skrev:
Kan bli så att vi få ta det kommande helg istället. Tiden har fått gå till annat 😀
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg