N
Kliver in i tråden och bjuder på en svampsoppa, gjord på brunsopp och karl-johan. 😊 med lök och potatis från egen odling. Efterbild hanns inte med, karln och treåringen slukade soppan innan jag hann säga varsågoda.
Till varmrätt en flankstek medium rare från egen kviga, med smörstekta kantareller, pepparsås och potatismos gjord på hemmaodlad Cherie. 😋

• Grupp bruna svampar på skogsmark bland löv och grönt gräs. Naturligt ljus, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john68 och 11 till
  • Laddar…
En pizza med smält ost och pålägg i en kartong, text överlagrat, potentiell humoristisk kontext.
Skapa konto

DAGENS MIDDAG:
Bacon, salami, lök, paprika, gul chili (tror den var mest grön idag.. men den var stark 😳) och mozzarella.

Riktigt trevlig pizza (än en gång, inte så flottig!), maken tog också en ”italiensk pizza..

IMG_8883.jpeg
Skapa konto

Med: Mozarella, parmaskinka, ruccola, soltorkade tomater, oliver och vitlök.

Han var nöjd både med min och hans .. 🤠

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Nej fisk med ben är godast
Det är absolut godast, jag håller med. Fast äter det aldrig numera tyvärr.
När jag var sådär kanske 8 år var jag med mamma på en restaurang i gamla stan, och jag valde helstekt plattfisk av något slag.
Servitören bjöd sen på glass för han hade aldrig sett ett barn äta plattfisk med ben med den skickligheten. Minne som bitit sig fast. Tyvärr inte överfört talang och smaksinne till egen avkomma...

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
C
G GladanS skrev:
Det är absolut godast, jag håller med. Fast äter det aldrig numera tyvärr.
När jag var sådär kanske 8 år var jag med mamma på en restaurang i gamla stan, och jag valde helstekt plattfisk av något slag.
Servitören bjöd sen på glass för han hade aldrig sett ett barn äta plattfisk med ben med den skickligheten. Minne som bitit sig fast. Tyvärr inte överfört talang och smaksinne till egen avkomma...
Jag har ett liknande minne när jag var liten. Vi var på smörgåsbord med släkt och familj. Jag var nog i samma ålder som dig och åt mest av lax och sill. Och just som dig så blev jag bjuden på glass till efterrätt.

• Gilla
GladanS
  • Laddar…
Jag hade en morfar som var en hejare på att bena ur fisk.. jag var alltid med honom och la nät/häntade nät, fiskade (kastspö o metspö) osv.. jag tom rensade 😳 ..

.. men det var alltid benfritt när det nådde min mun :) .. får jag benbitar i munnen.. ja då växer de mystiskt till oanade proportioner (det gör även små köttben/broskbitar)..

Under många år gick det inte ens att svälja om jag upptäckte nått!

Har inget med smaker att göra.

Det har med smak att göra på det sättet att saft och smaker från skelettet får vara med. Jag är absolut inte en sån som samlar benen i mungipan under tuggorna. Benen får gärna ligga kvar på tallriken, att få dem oväntat i munnen är verkligen inte trevligt, det håller jag fullständigt med om.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
G GladanS skrev:
Det har med smak att göra på det sättet att saft och smaker från skelettet får vara med. Jag är absolut inte en sån som samlar benen i mungipan under tuggorna. Benen får gärna ligga kvar på tallriken, att få dem oväntat i munnen är verkligen inte trevligt, det håller jag fullständigt med om.
Jag menade min ”benfobi” 😊
Smaken blir bättre om det tillagas med ben, även på ”köttsidan” 👍

(vilket oftast hände, tillagning med ben, men morfar tog ut benen efter.. innan det hamnade på min tallrik ❤️)

Gasolgrill utomhus med korv, ketchup, kryddor, tändvätska; gräs i bakgrunden. Grillningsscenario i trädgården.
Skapa konto

Utelunch 😝

• Gilla
possum77 och 9 till
  • Laddar…
C
T Taxture skrev:
[bild]
Utelunch 😝
Inga ben där

• Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Inga ben där
Jo, grillen står på fyra ben...😜

• Gilla
  • Haha
GladanS och 6 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Finns det inte kycklinghjärtasushi?
Nä, tror inte det.
Sonen hade garanterat tagit det då :)
Men jag åt idag till middag, så det får vara ok ändå!

• Gilla
MsTake
  • Laddar…
Äter isbit med hallon i.. inte sugen/hungrig..
Har feber o tycker synd om mig själv..🥵🥶

Men isbitarna med våra egna hallon är förjäkla goda 😍
.. smakar mycket.. och kyler bra!
Nyttigt värre..

• Gilla
  • Älska
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Middag ute, serverat grillat kött, hummus, granatäpple, kikärtor, rödvin, tre personer deltar, stämning av avkoppling.
Skapa konto
Ett glas med cocktail och "TED"-logo på skum på ett träbord. Tomma glas i bakgrunden.
Skapa konto
Drink med isbitar, granatäppelkärnor, citrusskal och sugrör på träbord; bakgrund med tomt glas och dryck.
Skapa konto

• Gilla
john.h och 6 till
  • Laddar…
Lite torsk till lunch

Fiskrätt med sås, blomkål och potatis, två glas vin, ätande person i bakgrunden, elegant presentation, middagsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
possum77 och 8 till
  • Laddar…
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite torsk till lunch

[bild]
Ser riktigt mumsigt ut

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.