1 042 218 läst · 14 021 svar
1042k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 499 inlägg
Hatar också fiskben! *trpht trjpt fpi* ! Så om jag dränker mina köttbullar och kotletter i sås så kommer all fisk att vara helt utan.Snigla skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 499 inlägg
När mannen fyllde 60, precis innan pandemin, så fick han ett presentkort på Restaurangguiden; de var schyssta nog att låta utgångsdatum bli 24 månader istället för 12...men förra år et var vi båda sjuka i omgångar och jag hade ingen förhoppning om att de skulle ens vilja förlänga tiden ytterligare men de gjorde det efter ett litet telefonsamtal! Är så tacksam för bra service och vi har redan (förra veckan) kört avhämtning på Ciao Ciao IV (Vanadisplan, Stockholm) med oxfilé och entrecôte och var mycket nöjda, men det är, för oss, en lyx vi sällan unnar oss, att gå till en bra restaurang sätta oss ned, välja på menyn och bara njuta.
Vi har alla olika prioriteringar, tid, pengar osv och jag önskar vi kunde göra det oftare men när det blir av, njuter jag desto mer.
Vassa Eggen vid Stureplan, har besökt några ggr och alltid varit mycket nöjd.
Ryggbiff med rödvinssky och bearnaisesås, pommes frites med potatisskalet på (kan vara de godaste jag ätit) och en ljummen sallad med tomat, rödlök och mozzarella. Ett ljuvligt vin på Cabernet Sauvignon från Portugal, de gör viner som förtjänar att uppmärksammas. Oj, ja, det var en grillad (halv) lök och en grillad citron på tallriken också, tillförde fin syra.
Vi har alla olika prioriteringar, tid, pengar osv och jag önskar vi kunde göra det oftare men när det blir av, njuter jag desto mer.
Vassa Eggen vid Stureplan, har besökt några ggr och alltid varit mycket nöjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ryggbiff med rödvinssky och bearnaisesås, pommes frites med potatisskalet på (kan vara de godaste jag ätit) och en ljummen sallad med tomat, rödlök och mozzarella. Ett ljuvligt vin på Cabernet Sauvignon från Portugal, de gör viner som förtjänar att uppmärksammas. Oj, ja, det var en grillad (halv) lök och en grillad citron på tallriken också, tillförde fin syra.
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg