1 056 640 läst · 14 152 svar
1057k läst
14,2k svar
Vad blir det för mat?
Vi hamnade mycket riktigt på Blackstone igår, jag och 4 vänner från barndomen. 🥳tensiden skrev:
Innan vi "fick" hugga in på oxfile, tonfisk, räkor mm. så gav oss servitrisen en crash course.
Inget annat än kött/fisk/räkor på stenen och salt.
Sås, kryddsmör, potatis och peppar gör att det osar/luktar och ev. sätter sig i kläderna. Vilket jag skulle säga stämde rätt bra, tappade ner lite chili-lime smör precis på kanten av stenen och det osade till nån sekund.
Åt tonfisk ihop med oxfile, till detta bakad potatis som serverades med rökt vitlökssmör och en grönsallad. Avnjöts ihop med ett glas Ripasso.
Mycket gott, och väldigt bra kväll. ❤️
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Största problemet på Blackstone är vinlistan. Skittråkig rent ut sagt. Köttet är det inget fel på.FredrikR skrev:Vi hamnade mycket riktigt på Blackstone igår, jag och 4 vänner från barndomen. 🥳
Innan vi "fick" hugga in på oxfile, tonfisk, räkor mm. så gav oss servitrisen en crash course.
Inget annat än kött/fisk/räkor på stenen och salt.
Sås, kryddsmör, potatis och peppar gör att det osar/luktar och ev. sätter sig i kläderna. Vilket jag skulle säga stämde rätt bra, tappade ner lite chili-lime smör precis på kanten av stenen och det osade till nån sekund.
Åt tonfisk ihop med oxfile, till detta bakad potatis som serverades med rökt vitlökssmör och en grönsallad. Avnjöts ihop med ett glas Ripasso.
Mycket gott, och väldigt bra kväll. ❤️
Lunch: Limpmacka med ost (2 st) och ett glas nyponsoppa 🤠
Ska ta fram kräftor snart till morgondagens middag..
Och ikväll blir det Chili con carne... ska faktiskt hämta in färsk chili idag (några har äntligen börjat byta färg därute i växthuset) 😃
Ska ta fram kräftor snart till morgondagens middag..
Och ikväll blir det Chili con carne... ska faktiskt hämta in färsk chili idag (några har äntligen börjat byta färg därute i växthuset) 😃
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
En alltför stor glass alltför sent på dagen gjorde att barnet valde bara nudlar till middag. Till oss hittade jag lite rökt lax i frysen, köpt billigt efter påsk, mannen fixade äggröra när jag gjorde en tomatsallad. Broccoli och majs fick koka lite under tiden. Majsen kan behöva lite mer värme och längre tid i landet, men annars nöjd, med tanke på hur den såg ut i början av juni.
Samtliga vegetabiliier egenodlade, ägg och lax från Willys .
Samtliga vegetabiliier egenodlade, ägg och lax från Willys .
Medlem
· Jämtland
· 111 inlägg