1 011 481 läst · 13 723 svar
1011k läst
13,7k svar
Vad blir det för mat?
https://www.tankesport.se/varfor-kommer-eftermiddag-fore-middagFotografen skrev:
Nääää inte dumförklarad! 💜Lill72 skrev:
Olika smaker bara.. inget rätt och fel i övrigt. Man ska laga maten som man gillar den själv och skita i vad andra vill eller inte vill ha.. 🌸
Jag och maken har ständigt dessa diskussioner om kött.. och stekytor.. hehe.. vi gillar olika! Jag vill inte ha så blodigt/rött som han uppskattar mest.. och dessutom gillar jag lite krispig sotig yta.. och han brukar maximalt ha en liten färgad yta..
Jag är helt oense med mästerkockarna på tv o flådiga restauranger också - jag vill ha stekyta .. på omelett! (ja på andra saker med, men jag irriterar mig alltid på omeletten haha).
Du är inge dummare eller konstigare än nån annan härinne
Har odlat dem flera ggr och blir lika missnöjd varje gång. Så jag har slutat, finns mycket trevligare tomater att odla, med mer kött och mer smak (de var inte ens produktiva hos oss, men det beror ju på vad man jämför med..)S sblixten skrev:Det var en diskussion om san marzano tidigare i tråden och jag hade inte tänkt lägga mig i, men efter ett par öl innanför västen och två timmar i köket(lagar färdigrätter då de var slut i frysen) så känner jag mig modig
Någon sa att de var köttiga och smakrika, men det stämmer ej. De är produktiva, men duger inte till mycket. De är skräpet som enbart duger till pizzsås eller annan matlagning. Jaga har odlat över 50 olika sorter genom åren och har två plantor san marzano även i år, men det är varken för att det är köttiga eller smakrika, för där slår nog alla andra plantor jag har dem, men de är väldigt produktiva.
Edit: Och kanske jag odlar dem även för att kunna säga att pizzasåsen är gjord på san marzano ;-)
(Men köpta burkar, med hela, som alternativ i matlagning är faktiskt trevliga tycker jag)
@Jonatan79 Ser du (pekar ovan) jag har riktiga tallrikar
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
På biltur idag uppe i bergen , hittade ett hak med makalös utsikt. Blev enkel måltid med bacon, omelett och ris, samt San Miguel Pale pilsen.
Man ser ön Cebu på andra sidan sundet, skulle tro vi var upp på 800m över havet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man ser ön Cebu på andra sidan sundet, skulle tro vi var upp på 800m över havet.
Logga in
Skapa konto
Snabb sen lunch mellan panelspikning
Älgstek som legat i brine några dagar, trimmade av några bitar innan resten får gå i ugnen på låg temp.
Ica jumbo fries, blå band bea, tomat och lite paprika som fick känna på stekpannan lite
Logga in
Skapa konto
Älgstek som legat i brine några dagar, trimmade av några bitar innan resten får gå i ugnen på låg temp.
Ica jumbo fries, blå band bea, tomat och lite paprika som fick känna på stekpannan lite