Planerat strömavbrott i hela staden idag så det blev inget kaffe, men mangofrukost. Filippinsk gul mango är godaste mangon, speciellt när skalet fortfarande är lite grönt. Då är smaken lite mellan surt och sött, perfekt. Kostar c 20kr kilot.
Skärbräda med en hel mango och två skurna mangohalvor. Solglasögon, bärbar dator i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag ställer mig undrande till rom och cola som dryck, oavsett situation.
Ingen måltidsdryck jag normalt dricker….men är man på Rockfestival med ett grabbgäng så får man helt enkelt ”ta seden dit man kommer”😉

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Düsseldorff och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
Blev två enkelburgare istället för en dubbel, men nej det är inte lika bra. För mycket bröd 🤔

Två cheeseburgare på en tallrik utomhus, med grönt gräs och trädgårdsmöbler i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Düsseldorff och 13 till
  • Laddar…
Här blire chili con carne med ris, bröd, öl & GT till lunch 😉
Chilirätt i kastrull på spis bredvid glas vatten, "Hobby"-logotyp synlig ovanför, köksmiljö, matlagning.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 11 till
  • Laddar…
Idag blev det delvis rester eftersom Oskick tipsade om att ha nobissås till ceasarsallad.
Så det blev en variant med gårdagens kött istället för kyckling och nobissås istället för ceasardressing. Såsen hade gått till sig och var ännu godare och smakrikare idag 👌
En tallrik med stekt kött, sallad, krutonger och ost. Flaska Loka vatten. Matställe eller hemmiljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Hade lite dovhjortsfärs i frysen så blev riktigt svennebanan lunch idag :) stuvade makaroner och köttbullar

En tallrik med köttbullar, pasta, spenat och röd paprika på ett blommigt bord, utomhus mot suddig naturbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 11 till
  • Laddar…
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade lite dovhjortsfärs i frysen så blev riktigt svennebanan lunch idag :) stuvade makaroner och köttbullar

[bild]
Väldigt klent med stuvning tycker jag

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Väldigt klent med stuvning tycker jag
Vår son gillar när den är lite mer reducerad än optimalt. Men det ska heller inte vara för såsigt.

C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vår son gillar när den är lite mer reducerad än optimalt. Men det ska heller inte vara för såsigt.
Som Skåning är jag uppväxt med att det ska vara strösocker ovanpå stuvade makaroner

• Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Dilato och 6 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Som Skåning är jag uppväxt med att det ska vara strösocker ovanpå stuvade makaroner
Ni är ju lite udda också , kallar middag för kvällsmat :)

• Haha
  • Älska
Snigla och 1 till
  • Laddar…
C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varierar lite vad jag säger. Är säkert för vi har våra band till Danmark som äter frukost istället för lunch.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, heter det inte det. Middag äter du mitt på dagen och kvällsmat på kvällningen. Fullt logiskt.

• Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 4 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Ja, heter det inte det. Middag äter du mitt på dagen och kvällsmat på kvällningen. Fullt logiskt.
Nej nej. Lunch på dagen och middag på kvällen säger vi här 😅

• Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Moster i Piteå hade nog i en hel dl socker och då sa gubben, "nu har du snålat på sockret bara för att vi har gäster".
Alla slogs om stekfläsket och skyn😉

• Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Idag blir det en reversed seared tomahawk.
På bilden har dem gått cirka en timme på 115 grader i grillen upp till 50 grader, har nu vilat upp till 55 grader. Nu blir det full fart på grillen för att ge den lite yta och ett par grader till. 🙂

• Stor biff grillas på kolgrill utomhus, färdig att ätas.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.