Höghus Höghus skrev:
Ultrafärska räkor röks inte. Det är de som inte inte längre är färska som röks.

/Höghus
Har gjort det flera gånger. Räkorna är iof då säkert 45min gamla sedan dom drogs upp ur havet. Men vad vet jag.

• Gilla
  • Älska
Violina och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Ravioli med spenat.
[bild]
Och en mozzarella/Burrata eller vad? Spelar ingen roll, ser gott ut (älskar ost, älskar pasta, älskar spenat).

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
Pasta med vitvinssås och kräftstjärtar, en favorit som görs alldeles för sällan trots att det är väldigt simpelt

[bild]
Tar väldigt gärna receptet! Googla kanske inte ger samma 😌

Burrata är också sjukt överskattat, mycket godare med en kvalitetsbufala :)

A atomlab skrev:
Har gjort det flera gånger. Räkorna är iof då säkert 45min gamla sedan dom drogs upp ur havet. Men vad vet jag.
Jag menar förstås köpe-räk hos fiskhandlaren.

/Höghus

Storsockret
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Detta är vad jag utgått från, sen kan det variera lite efter humör :)

[länk]
Tack! Duger gott. och utrymme för att testa lite annat också.

Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Burrata är också sjukt överskattat, mycket godare med en kvalitetsbufala :)
Jag uppskattar [oftast] det du skriver om mat och restauranger, men att alltid nämna ett dyrare och mer exklusivt alternativ oavsett vilken tråd det gäller, finner jag j**ligt tröttsamt.
Vi som läser här fattar att du har, om inte smak, så stålar för att köpa det många andra inte kan.
Att tipsa om ett godare vin i en överkomlig prisklass = OK.
Att nedvärdera andra med att räkor är det som lämnas på Skaldjursplatån och Bufala är bättre än Burrata är enbart en "klapp på huvet" från de som kallade tjänarna Ni.
Sluta.
Tröttsamt. Ingen lär sig nåt om Bufala, för du ids inte ens förklara skillnaden.

• Gilla
  • Älska
Tuk-Tuk och 11 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jag uppskattar [oftast] det du skriver om mat och restauranger, men att alltid nämna ett dyrare och mer exklusivt alternativ oavsett vilken tråd det gäller, finner jag j**ligt tröttsamt.
Vi som läser här fattar att du har, om inte smak, så stålar för att köpa det många andra inte kan.
Att tipsa om ett godare vin i en överkomlig prisklass = OK.
Att nedvärdera andra med att räkor är det som lämnas på Skaldjursplatån och Bufala är bättre än Burrata är enbart en "klapp på huvet" från de som kallade tjänarna Ni.
Sluta.
Tröttsamt. Ingen lär sig nåt om Bufala, för du ids inte ens förklara skillnaden.
Är väl ingen skillnad i pris direkt? Lite möjligen

Lite gott i gott
Uteplats med mat: skaldjursmackor, chips, cava och blommande pelargon. Avkopplande atmosfär med balkong utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Detta är vad jag utgått från, sen kan det variera lite efter humör :)

[länk]
KANON! Det där receptet kommer att lagas här, garanterat!

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Allt snack om havskräftor fick mig sugen, tyvärr hade de inte kungskrabba så fick bli... Räkor 🤣🍾🥂

Skaldjur på tallrik, champagneflaska, glas, aioli, blommor, balkongmiljö, sommarkänsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Håller på och laddar nya fånen.. så det blev ingen bild idag (men efter idag när jag fotar, kommer de glänsa.. haha.. eller nått).

Ok, nöjd om det jag fotar fastnar på bild!

Idag åt vi DILLKYCKLING här i stugan 😍 med kokt färskpotatis och DILLSÅS 😀

Det smakade toppenbra!

Även på sommaren måste man sticka in med lite husmanskost ibland (mellan grillningarna)

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Dillkyckling? Vad är det :)
Känner till Dillkött iofs!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Och en mozzarella/Burrata eller vad? Spelar ingen roll, ser gott ut (älskar ost, älskar pasta, älskar spenat).
Buffelmozzarella. 👍

• Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.